Daruri pentru 198 de copii cu deficienţe mintale

Un articol de: Ioan Bușagă - 03 Decembrie 2011

În preajma sărbătorii Naşterii Domnului şi a Zilei internaţionale a persoanelor cu dizabilităţi, Fundaţia "Bucuria ajutorului" împreună cu Sectorul social-filantropic şi de misiune, ambele din cadrul Arhiepiscopiei Bucureştilor, au oferit daruri celor 198 de copii cu deficienţe mintale ai Şcolii Speciale nr. 5 din Bucureşti.

Vă mulţumim că ne-aţi adus de toate, că ne ajutaţi în viaţă", au fost cuvintele unui copil cu dizabilităţi mintale în timp ce şi-a primit darul. La Şcoala Specială nr. 5 sunt 198 de copii cu dificultăţi mintale, iar cu ocazia Postului Naşterii Domnului şi a Zilei internaţionale a persoanelor cu dizabilităţi, aceşti copii au primit daruri din partea Arhiepiscopiei Bucureştilor. "Acţiunea a fost organizată de Fundaţia "Bucuria ajutorului" a Arhiepiscopiei Bucureştilor. Am adus pentru cei 198 de copii cu dizabilităţi mintale daruri constând în dulciuri, fructe şi rechizite. Fructele şi dulciurile au fost dăruite de nişte sponsori binevoitori de-ai fundaţiei, iar rechizitele au fost dăruite de către Federaţia Filantropia, din care face parte şi Fundaţia "Bucuria ajutorului"", a precizat Radu Neuman, director executiv. Familia Şcolii Speciale nr. 5 Aceste persoane au nevoie în fiecare zi de atenţia, grija celor din jur şi, mai ales, de integrarea socio-şcolară şi socio-profesională. La această şcoală programul este de semiinternat, de la ora 8:00 la 18:00. În prima parte a zilei se desfăşoară activităţile cu profesorii psihopedagogi, iar în a doua parte a zilei se desfăşoară activităţile de terapie specifice: logopedie, terapie, consiliere, terapie educaţională complexă, realizate de profesori educatori specializaţi. "Copiii sunt grupaţi în 21 de formaţiuni de studiu, iar la nivelul fiecărei formaţiuni se lucrează fie pe programe de intervenţie personalizată, pentru elevii cu deficienţe severe asociate, fie pe grupe de nivel în funcţie de diagnosticul medical, logopedic, social al fiecărui elev. Zece formaţiuni sunt pentru cei cu deficienţe asociate severe, iar celelalte formaţiuni sunt cu componenţă mixtă, adică copii cu deficienţe moderate şi copii cu deficienţe asociate. Aici se fac activităţi de terapie logopedică, kinetoterapie, terapie educaţională complexă, activităţi de psihodiagnoză. Echipa multidisciplinară a şcolii noastre este formată din 18 profesori de psihopedagogie specială, opt profesori logopezi, un psiholog şcolar, un asistent social, echipă completată de personalul didactic auxiliar: medic, asistenţi medicali, infirmiere, precum şi de voluntari. Noi urmărim să le formăm copiilor deprinderile de autonomie personală, de socializare, în cadrul activităţilor ludice din şcoala noastră, şi de a le asigura o atmosferă de securitate fizică, morală şi afectivă pentru fiecare copil, astfel încât noi formăm familia Şcolii Speciale nr. 5", a explicat Silvia Donciu, directorul instituţiei de învăţământ. Şcoala Specială nr. 5 este prima şcoală din Bucureşti care a integrat şcolari cu infirmitate motorie celebrală. Până în anii '90, copiii stăteau numai în familie.