Despăgubiri de 150% pentru o călătorie anulată cu autocarul

Data: 06 Mai 2009

În Uniunea Europeană legislaţia prevede ca pasagerii să fie recompensaţi în cazul în care avionul sau trenul pentru care au cumpărat bilet întârzie. La sfârşitul lunii trecute, deputaţii europeni au dezbătut în plen, la Strasbourg, două noi rapoarte despre drepturile pasagerilor. Astfel, reguli similare se vor aplica şi la călătoriile cu autobuzul şi vaporul.

Aceste reguli nu se aplică în cazul condiţiilor meteorologice precum forţele mareice extreme, vânturile puternice, valurile care depăşesc înălţimi semnificative şi formarea de gheaţă. „Adoptarea acestui raport reprezintă un mare pas înainte pentru cetăţenii europeni. Au fost menţinute în text câteva principii puternice, precum compensarea călătorilor în cazul întârzierii la sosire, obligaţia companiilor de a informa şi ajuta pasagerii în cazul întârzierilor şi interdicţia de a refuza transportul persoanelor cu handicap“, a declarat raportorul. În ceea ce priveşte călătoria cu autobuzul sau autocarul, un alt raport, întocmit de europarlamentarul Gabriele Albertini, cere ca în cazul în care călătoria cu autobuzul sau autocarul este anulată sau întârziată cu peste două ore, pasagerii să aibă dreptul la alte servicii de transport, într-o perioadă de timp acceptabilă. În caz contrar, companiile vor fi nevoite să plătească pasagerilor 150% din costul biletului.