Despăgubiri pentru penele de curent repetate
Un ordin al Autorității Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE) obligă furnizorii de energie electrică să includă penele scurte de curent în categoria întreruperilor care se monitorizează şi pentru care aceștia trebuie să acorde despăgubiri. Ordinul mai stabilește intervalele de timp în care operatorii de distribuție a energiei trebuie să preia apelurile telefonice ale consumatorilor.
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a aprobat în şedinţa Comitetului de reglementare de marţi un nou ordin privind standardul de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice.
Principalele schimbări şi măsuri se referă la includerea întreruperilor scurte, cu durate între 3 secunde şi 3 minute, în categoria întreruperilor care se monitorizează. Iar când, în urma monitorizărilor, se constată depăşirea numărului maxim stabilit prin standard pentru penele de curent de scurtă durată, operatorii de distribuţie vor fi obligaţi să acorde despăgubiri.
Pentru fiecare astfel de depăşire, operatorii de distribuţie vor da compensaţii utilizatorilor afectaţi, astfel: înaltă tensiune: 300 de lei peste 10 întreruperi pe an, medie tensiune: 10 lei peste 10 întreruperi pe săptămână, joasă tensiune: 5 lei peste 10 întreruperi pe săptămână, prevede ordinul preluat de Agerpres.
Aceasta va obliga, astfel, furnizorii de energie să ia măsuri rapide şi eficiente pentru remedierea disfuncţionalităţilor care în prezent se manifestă în diferite zone de reţea de joasă tensiune şi care pot provoca defectarea echipamentelor electrocasnice, consideră ANRE.
O altă prevedere este acordarea posibilităţii consumatorilor de a-şi monta propriile analizoare de calitate care pot fi folosite în relaţiile contractuale dintre aceştia şi operatorii de distribuţie.
De asemenea, ANRE a aprobat stabilirea unor intervale privind preluarea apelurilor telefonice efectuate de utilizatorii reţelei prin centrele de telefonie gestionate de operatorii de distribuţie, şi anume: maximum 30 de secunde de la iniţierea apelului de către utilizator până la preluarea acestuia, fără intervenţia operatorului uman; maximum 180 de secunde de la preluarea apelului pentru posibilitatea utilizatorului de a selecta opţiunea de a transfera apelul la un operator uman; maximum 20 de minute de la preluarea apelului pentru începerea convorbirii utilizatorului cu un operator uman.
Nerespectarea acestor valori poate fi sancţionată conform legii cu amendă de la 10.000 de lei până la 200.000 de lei.
Prin această măsură se urmăreşte îmbunătăţirea comunicării între utilizator şi operatorul de distribuţie, astfel încât evenimentele semnalate de consumatori să poată fi preluate cât mai rapid în scopul remedierii, precum şi reducerea timpilor de aşteptare în beneficiul utilizatorilor. (C. Z.)