DN 72 şi 71 vor fi reabilitate în acest an

Data: 16 Martie 2008

▲ „Şi DN 72 şi DN 71 vor fi reabilitate în acest an, prin intermediul contractelor de credit furnizor“, a anunţat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban ▲ Aceste două drumuri, intens circulate, sunt pline de gropi, mai ales acum, după topirea zăpezii ▲ Pe DN 72 Găeşti-Ploieşti nu s-au mai efectuat lucrări de anvergură de mai bine de 10 ani, iar gropile ating şi câţiva metri pătraţi ▲

Drumul Naţional 72 Găeşti - Târgovişte - Ploieşti şi DN 71 Târgovişte - Sinaia vor fi reabilitate în acest an, a declarat, sâmbătă, la Târgovişte, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Ministrul anunţa, la începutul acestui an, că lucrările la aceste două drumuri vor demara din luna martie. „Nu am respectat această promisiune din motive care nu au ţinut numai de Ministerul Transporturilor. A ţinut de modul în care s-a votat Legea bugetului şi de faptul că am decis să refacem studiul de fezabilitate, care era făcut la nivelul anului 2001-2002 şi nu mai corespundea cu situaţia din teren“, a precizat Ludovic Orban. Drumuri naţionale cu gropi de câţiva metri pătraţi Ministrul Transporturilor a precizat că, în următoarea şedinţă de Guvern, se vor aproba indicatorii tehnico-economici şi se va demara procedura de licitaţie pentru aceste lucrări. „Şi DN 72 şi DN 71 vor fi reabilitate în acest an prin intermediul contractelor de credit furnizor. Pe DN 71 avem patru puncte de surpări care au fost create de calamităţi, unde am licitat şi am selectat firmele care urmează să facă lucrările respective. S-a dat dispoziţia de organizare de şantier“, a adăugat Orban. Aceste două drumuri sunt intens circulate şi sunt pline de gropi, mai ales acum, după topirea zăpezii. Pe DN 72 Găeşti-Ploieşti nu s-au mai efectuat lucrări de anvergură de mai bine de 10 ani, iar gropile ating şi câţiva metri pătraţi. Ministrul Transporturilor a anunţat că l-a schimbat din funcţie pe şeful Secţiei Drumuri Naţionale Târgovişte, Iulian Căpăţână, deoarece nu l-a informat corect cu privire la studiile de fezabilitate ale celor două drumuri naţionale. „Am decis să-l schimb pe şeful Secţiei de Drumuri Naţionale Târgovişte, pentru că informaţia care mi-a fost dată nu a fost perfect adevărată. S-au mai trăit astfel de situaţii în care, practic, s-au pornit licitaţia şi lucrările de la un studiu de fezabilitate neconform şi, până la urmă, lucrarea fie s-a împotmolit, fie a durat 5-6 ani“, a afirmat ministrul Transporturilor.