Doar 4% dintre români îşi fac cumpărăturile pe internet

Data: 31 Martie 2009

Unul din trei cetăţeni ai Uniunii Europene a făcut cumpărături pe internet în anul 2008, acest mod de a achiziţiona produse sau a plăti contravaloarea unor servicii crescând constant în ultimii ani, de la 20% în 2004 la 26% în 2006 şi 30% în 2007, relevă un studiu al Biroului de Statistică al Comunităţilor Europene (Eurostat). Astfel, 32% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 16 de ani şi 74 de ani din statele membre au făcut cumpărături pe internet în 2008. Proporţia cea mai mare s-a înregistrat în Danemarca (59%), urmată de Marea Britanie (57%), Olanda (56%), Germania şi Suedia (fiecare câte 53%), iar cea mai redusă în Bulgaria (3%), Lituania (6%), Grecia şi Cipru (câte 9%). Doar 4% dintre românii cu vârste între 16 de ani şi 74 de ani au realizat cumpărături pe internet în anul trecut, faţă de 1% în 2006. Pe categorii de vârstă, în UE cel mai mult au apelat la internet pentru a achiziţiona bunuri şi servicii persoanele cu vârste între 25 şi 34 de ani (47%). La această categorie de vârstă, cea mai mare proporţie s-a înregistrat în Danemarca (81%), urmată de Germania (80%), Finlanda (79%) şi Olanda (77%), iar cea mai mică în Bulgaria (6%). Cele mai cumpărate produse pe internet în statele membre au fost, în 2008, bunurile şi serviciile de orice fel (32% în UE, respectiv 4% în România), călătoriile (14% în UE respectiv 1% în România), îmbrăcăminte (13% în UE, respectiv 1% în România), cărţi şi reviste (12% în UE, respectiv 2% în România) şi filme şi concerte de muzică (9% în UE, respectiv 2% în România).