Donațiile rămân pe lista cadourilor de Crăciun a europenilor
Mai mult de jumătate (58%) dintre consumatori declară că vor restrânge bugetul alocat cadourilor de Crăciun din acest an, 51% dintre cei intervievaţi spun că vor face cadouri mai personalizate, iar 45% vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona, arată rezultatele unui studiu.
Potrivit sondajului, provocările aduse de 2020 i-au făcut pe oameni să fie mult mai grijulii chiar şi faţă de cei pe care nu îi cunosc, iar 17% afirmă că au cumpărat cadouri pentru un străin, în semn de susţinere pentru cei nevoiaşi, după un an dificil.
Studiul arată că aproape jumătate (48%) dintre europeni au făcut gesturi menite a susţine o cauză: 1 din 5 (18%) au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă, 17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie, iar 14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva. În plus, 19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile anul acesta.
De asemenea, europenii sunt mult mai atenţi şi la magazinele de unde cumpără în acest an. Jumătate (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate.
„Pentru mulţi dintre noi, Crăciunul va arăta, fără îndoială, foarte diferit în acest an. Sezonul sărbătorilor de iarnă a fost dintotdeauna o ocazie pentru cumpărături, însă, odată cu provocările din 2020, este emoţionant faptul că europenii aleg să dedice mai mult timp, efort şi valoare personală cadourilor de Crăciun”, a declarat Mark Barnett, preşedintele Mastercard Europe, compania care a comandat studiul.
Studiul a fost realizat în noiembrie 2020 şi a cuprins un eşantion de 16.000 de respondenţi adulţi din 15 ţări europene. (C. Z.)