Două miliarde de lei pentru proiecte educaţionale

Data: 16 Iulie 2010

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane a anunţat că vor fi lansate şase linii de finanţare noi, în valoare de două miliarde de lei, în domenii precum programele doctorale pentru cercetare sau integrarea şomerilor pe piaţa muncii.

În lunile iulie şi august vor fi lansate liniile de finanţare pentru programe doctorale şi post-doctorale în sprijinul cercetării, tranziţia de la şcoală la viaţa activă, acces şi participare la formare profesională continuă, dezvoltarea şi implemetarea măsurilor active de ocupare, promovarea sustenabilităţii pe termen lung a zonelor rurale în ceea ce priveşte dezvoltarea resurselor umane şi ocuparea forţei de muncă şi dezvoltarea economiei sociale. Directorul Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AMPOSDRU), Cristina Zevede, a precizat că pentru programele doctorale şi post-doctorale, sprijinul financiar va fi acordat domeniilor de cercetare precum tehnologiile societăţii informaţionale, energie, mediu, sănătate, agricultură, securitatea şi siguranţa alimentelor sau biotehnologii. Din grupul ţintă fac parte doctoranzi şi cercetători care vor putea participa la programe doctorale în România, putând să beneficieze şi de stagii de studii într-o universitate sau cenrtu de cercetare dintr-o ţară membră UE. Pot scrie proiecte pentru această linie de finanţare Ministerul Educaţiei, agenţii cu atribuţii în domeniul învăţământului superior şi cercetării ştiinţifice, instituţii de învăţământ superior publice şi private, acreditate, care organizează studii universitare de doctorat, institute de cercetare acreditate sau Academia Română. Cel de-al doilea domeniu de intervenţie, pentru care vor putea fi scrise proiecte, este tranziţia de la şcoală la viaţa activă, fondurile alocate fiind destinate persoanelor care participă la programe de educaţie şi formare profesională organizate prin învăţământul secundar, prin învăţământul terţiar, universitar şi non-universitar sau prin programe de ucenicie. În acest caz, grupul ţintă al acestui domeniu de interese este reprezentat de elevi şi studenţi din sistemul naţional de învăţământ, ucenici, tineri absolvenţi sau personal din întreprinderi cu atribuţii de tutori, iar beneficiari pot fi unităţi de învăţământ, angajatori, asociaţii profesionale, organizaţii sindicale şi patronale sau ONG-uri. Finanţările din domeniul de intervenţie privind accesul şi participarea la formarea profesională continuă urmăresc dezvoltarea capitalului uman şi creşterea competitivităţii economice, prin activităţi destinate calificării sau recalificării angajaţilor.