Educaţie pentru sănătate la Rovinari

Data: 28 Iunie 2013
Consiliul local Rovinari, Centrul pentru Educaţie şi Consultanţă Instrumente Structurale şi Şcoala Gimnazială Nr. 3 Rovinari au găzduit în perioada 18-21 iunie vizita partenerilor transnaţionali din Turcia: Inspectoratul Şcolar din Rize, Direcţia de Sănătate din Rize, Fener Lisesi (Şcoala Generală) şi Özel Şahika Salih Kalkavan Ýlköðretim Okulu (Şcoala Primară). Vizita s-a desfăşurat în cadrul proiectului „Healthy Lifestyleâs Education“, finanţat de Comisia Europeană prin programul „Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii“ – Comenius Regio şi cofinanţat de Consiliul local Rovinari. Programul a cuprins derularea conferinţei „Educaţie pentru Sănătate“ – obiectivul principal a fost promovarea educaţiei pentru sănătate şi realizarea schimbului de bune practici între instituţiile partenere. La conferinţă au participat părinţi, cadre didactice, consilieri locali, lucrători de tineret. Mai mulţi medici şi specialişti din domeniul psihologiei şi psihoterapiei au susţinut prelegeri, vorbindu-le celor prezenţi în sală despre sănătatea copiilor, metode utile în domeniul educaţiei pentru sănătate, axate în principal pe învăţarea nonformală. 
 
Conferinţa a oferit posibilitatea schimbului de bune practici şi cunoştinţe în domeniul educaţiei pentru sănătate, participanţii au conştientizat importanţa educaţiei pentru sănătate. Cadrele didactice participante au învăţat lucruri noi care le pot ajuta atât în activitatea profesională, cât şi personală.
 
Vizita partenerilor turci a fost încheiată cu o discuţie de evaluare finală a proiectului. Parteneriatul local şi transnaţional a fost unul constructiv, s-au primit informaţii utile, s-au învăţat lucruri noi. Cadrele didactice au dobândit capacitatea de a se îngriji de sănătatea şi bunăstarea elevilor lor. Părinţii au fost ajutaţi să conştientizeze tematica educaţiei parentale, având posibilitatea de a-şi întări capacitatea de a creşte copii sănătoşi fizic şi echilibraţi emoţional. Mobilităţile din cadrul proiectului au cuprins, pe de o parte, activităţi de învăţare, iar pe de altă parte, activităţi culturale, recreative, care au permis întărirea coeziunii la nivelul parteneriatului, îmbunătăţirea relaţiilor de cooperare şi comunicare. (Maria Ţicleanu)