Efectele pandemiei asupra copiilor

Data: 03 Iunie 2021

Guvernul a lansat un program care va analiza efectele pandemiei COVID-19 asupra copiilor atât pe plan emoţional, cât şi în privinţa siguranţei, care va fi coordonat de Mădălina Turza, consilier de stat la Cancelaria premierului. „Este primul de această amploare dedicat exclusiv bunăstării copiilor din România, pandemia de COVID-19 generând un impact pluridimensional asupra creşterii şi dezvoltării copiilor. Studiile internaţionale în domeniu, dar şi analizele exploratorii realizate la nivel naţional indică o serie de efecte nocive asupra stării de bine a copiilor cu posibile repercusiuni pe termen scurt, mediu şi lung. Printre cele mai frecvente efecte ale pandemiei asupra copiilor se numără anxietatea, anxietatea şcolară, tulburări de comportament, depresia, tulburări de anxietate sau de somn”, se arată într-un comunicat citat de Agerpres. 

Programul Naţional de Suport „Din grijă pentru copii” se va derula pe o perioadă de doi ani şi va fi structurat pe două arii de intervenţie: inteligenţă emoţională - managementul emoţiilor, respectiv siguranţa copiilor. Printre măsurile guvernamentale propuse se numără introducerea tematicii „managementul emoţiilor şi inteligenţă emoţională” în şcoli, formarea profesorilor, elaborarea unor ghiduri de intervenţie adaptate contextului pandemic, facilitarea accesului la terapii psihologice şi psihoterapeutice pentru copiii care întâmpină dificultăţi.

Totodată, se urmăreşte crearea de resurse pe tema siguranţei online şi domestice pentru a identifica pericolele şi semnele diferitelor forme de violenţă şi abuz, precum şi planuri aplicate de acţiune pentru raportarea şi asistarea cazurilor identificate de abuz şi violenţă împotriva copiilor, respectiv crearea unei platforme de resurse online pentru părinţi, copii şi profesori. 

Rezultatele obţinute în urma dezbaterilor grupului interinstituţional de lucru se vor concretiza într-o hotărâre de guvern, care va reglementa măsurile din cadrul programului naţional amintit mai sus. (O. N.)