Elevii braşoveni susţin Săptămâna Mobilităţii Europene

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 20 Septembrie 2017

Campania „Oscar, Şarpele Hoinar”, ajunsă la a patra ediţie, a debutat luni, în 10 unităţi şcolare din municipiul Braşov, în cadrul Săptămânii Mobilităţii Europene. „Ca şi la ediţiile precedente, municipiul Braşov a înscris cele mai multe şcoli şi cel mai mare număr de elevi din România. Campania Traffic Snake Game (TSG) a primit în România numele «Oscar, Şarpele Hoinar» şi anul acesta ea va implica aproximativ 3.600 de elevi din cele 10 şcoli braşovene, (opt şcoli gimnaziale, un liceu şi un colegiu tehnic). «Oscar, Şarpele Hoinar» va urmări modul în care se deplasează la şcoală cei mai mici şcolari şi, împreună cu părinţii şi cadrele didactice, îi va încuraja pe micuţi să adopte mersul pe jos, cu bicicleta, cu trotineta sau cu mijloacele de transport în comun”, informează Primăria Braşov. Traffic Snake Game (TSG) are principal grup ţintă elevii şi părinţii acestora. Campania constă într-un joc distractiv şi uşor de imple­men­tat. Pe lângă jocul efectiv, fiecare şcoală participantă este încurajată să organizeze acţiuni conexe şi să educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic şi mobilitate, mediul înconjurător şi sănătate. În primii trei ani, campania s-a organizat în paralel în 20 de ţări europene. După primii doi ani de campanie, România a trecut pe primul loc, înscriind cel mai mare număr de şcoli şi elevi, realizând economii importante de combus­tibili şi emisii CO2. În afara municipiului Braşov, la acest proiect s-au mai înscris alte 10 municipii.