Evaluări pentru 251 de proiecte de manuale
Sesiunea de evaluare a proiectelor de manuale şcolare pentru anul şcolar 2018-2019, al cărei calendar a fost aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), vizează 140 de titluri pentru disciplinele din trunchiul comun (TC) aferent ciclului primar, respectiv 111 titluri pentru ciclul gimnazial. Procesul de evaluare se declanşează după instruirea specifică a persoanelor implicate.
„Ministerul Educaţiei Naţionale invită toţi autorii de manuale să se implice în procesul de elaborare a proiectelor de manuale şcolare destinate claselor I-VI pentru anul şcolar 2018-2019. În acest sens a fost aprobat calendarul evaluării proiectelor de manuale şcolare pentru anul şcolar 2018-2019, a cărui configuraţie este următoarea: elaborarea proiectelor de manuale şcolare: 19 decembrie 2017 - 5 martie 2018, depunerea proiectelor de manuale la Registratura MEN, care le va transmite către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) în vederea evaluării: 6-19 martie 2018, evaluarea proiectelor de manuale şcolare şi comunicarea rezultatelor: 20 martie - 10 aprilie 2018, depunerea la Registratura MEN a eventualelor contestaţii (în 48 de ore de la comunicarea rezultatelor): 11-12 aprilie 2018, soluţionarea contestaţiilor prin organizarea procesului de reevaluare a proiectelor de manuale şcolare şi comunicarea rezultatelor definitive: 13 aprilie - 4 mai 2018, avizarea proiectelor de manuale şcolare: 7-11 mai 2018”, relevă comunicatul MEN.
Evaluarea calităţii ştiinţifice şi didactice a conţinutului fiecărui proiect de manual şcolar este realizată de către trei evaluatori cooptaţi (cadre didactice din învăţământul preuniversitar) şi un specialist extern în domeniul ştiinţe ale educaţiei.
„Un proiect de manual şcolar este declarat admis din punctul de vedere al criteriilor de evaluare a calităţii ştiinţifice şi didactice atunci când întruneşte minimum 85 de puncte din 100 de puncte posibile”, mai arată comunicatul.