Formare profesională pentru îngrijitori la domiciliu
Cursul de Management Organizaţional al Asociaţiei Filantropia Ortodoxă Alba Iulia s-a desfăşurat în perioada mai - octombrie 2010 şi a fost structurat în patru module: dezvoltare organizaţională, management resurse umane, strângere de fonduri şi managementul proiectelor.
Calitatea serviciilor oferite beneficiarilor este una dintre priorităţile pe care Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia şi le-a fixat încă de la începutul activităţii sale. În scopul atingerii acestui obiectiv, în acest an au fost finalizate, până în momentul de faţă, trei cursuri care au urmărit formarea profesională a angajaţilor asociaţiei, ai filialelor ei sau ai partenerilor, îngrijitori la domiciliu şi animatori socio-educativi. Cursurile au fost organizate în cadrul proiectului "Parteneriat public-privat în administrarea de servicii sociale - Model de excelenţă". Cel mai recent este Cursul de Management Organizaţional, care s-a desfăşurat în perioada mai - octombrie 2010 şi a fost structurat în patru module: dezvoltare organizaţională, management resurse umane, strângere de fonduri şi managementul proiectelor. Cei 70 de participanţi au învăţat care sunt mijloacele necesare pentru atingerea unui management eficient al serviciilor sociale, iar la finalul cursului au primit diplome de participare cu recunoaştere internă. Cursuri pentru îngrijirea vârstnicilor Tot în cadrul proiectului amintit a fost organizat şi Programul de Calificare pentru Îngrijitoare Bătrâni la Domiciliu, în perioada iulie - septembrie 2010, la care au participat 15 persoane. Cursanţii au dobândit cunoştinţe privind îngrijirea din punct de vedere medical, al hranei şi al igienei ce trebuie acordate persoanelor vârstnice, iar pe lângă asta au avut parte de 240 de ore de pregătire practică. Programul a fost organizat de Asociaţia Profesională a Asistenţilor Sociali Alba şi este autorizat de Consiliul Naţional de Formare Profesională a Adulţilor. Tot de Asociaţia Profesională a Asistenţilor Sociali Alba a fost organizat şi Programul de perfecţionare animator socio-educativ, în perioada august - septembrie 2010. La acest program au participat 20 de persoane, care au învăţat cum să pună în practică un proiect de animaţie şi cum să-i ajute pe copiii cu care vor lucra să îşi dezvolte un comportament prosocial prin intermediul activităţilor derulate. La finalul programului, participanţii au obţinut, de asemenea, un certificat de absolvire recunoscut de CNFPA. Activităţi în 2011 Activitatea de formare profesională din cadrul proiectului amintit nu se opreşte aici. Ea va continua şi în 2011 cu Programul de Calificare pentru Lucrător Social, autorizat de CNFPA, la care vor lua parte 15 persoane, şi Şcoala de vară a asistenţilor sociali, acreditată de Colegiul Naţional al Asistenţilor Sociali, la care vor participa 40 de persoane. Prin aceste cursuri şi programe de formare, Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia urmăreşte, în mod special, creşterea calităţii serviciilor oferite beneficiarilor săi, copii, vârstnici sau persoane cu dizabilităţi care au parte de îngrijire în case de tip familial, centre de zi sau alte structuri sociale pe care le coordonează. Proiectul "Parteneriat public-privat în administrarea de servicii sociale - Model de excelenţă" este implementat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Alba, DGASPC Mureş, Asociaţia Profesională a Asistenţilor Sociali Alba şi Fundaţia PAEM Alba şi a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.