Google va face vizibilă România turistică pe internet

Un articol de: Oana Nistor - 21 Septembrie 2016

La prima conferință din cadrul Caravanei „Managementul Destinațiilor: Online și Offline”, inițiativă susținută de Google România, preşedintele Autorităţii Naţionale de Turism (ANT) a anunţat înfiinţarea, pentru fiecare regiune turistică, a Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor (OMD). Un astfel de concept a fost implementat, cu rezultate bune, în ţări precum Franţa, Finlanda, Anglia, Irlanda şi chiar Bulgaria.

Autorităţile fac noi paşi în promovarea pe plan extern a destinaţiilor turistice din ţara noastră. O iniţiativă recentă se referă la Organizaţiile de Management al Destinaţiilor ce vor fi înfiinţate de ANT, în parteneriat cu Google România. Google va avea rolul de a face cunoscute oportunităţile pe care le oferă instrumentele de marketing online şi va contura profilul călătorului digital. „Nu e suficient să fim frumoşi şi cât de cât cunoscuţi în ţara noastră. Ca să atragem capital, ca să atragem circulaţie turistică şi să trăim toţi bine de pe urma acestor lucruri, trebuie să fim în competiţie cu destinaţiile din lumea largă. Google vine ca partener al Autorităţii Naţionale pentru Turism şi al conceptului de organizaţii de management al destinaţiilor cu instrumente care există deja, sunt puse la dispoziţia celor care fac managementul destinaţiei gratuit, pentru a promova sau a se pune pe harta destinaţiilor turistice din lume”, a declarat Anca Nedea-Pavel, preşedinta ANT, citată de Mediafax.

Aceasta a mai precizat că implementarea conceptului de organizaţii de management integrat al destinaţiei turistice reprezintă proiectul cel mai important pentru turismul românesc din ultimii 26 de ani. „România a ajuns, din punct de vedere turistic, la momentul când nu mai poate acţiona fără un dialog comun între toţi factorii implicaţi într-o destinaţie. Nu mai putem dezvolta aceste destinaţii turistice făcând, de exemplu, numai promovare. Pasul următor îl reprezintă coagularea dialogului public cu privat, într-o formă juridică”, a declarat oficialul ANT. Tot Anca Nedea-Pavel susține că un astfel de concept a fost implementat, cu rezultate bune, în ţări precum Franţa, Finlanda, Anglia, Irlanda şi chiar Bulgaria.

Banii pentru dezvoltarea acestui concept ar urma să vină din taxele de promovare, valorificate apoi pentru dezvoltarea şi promovarea destinaţiilor turistice. „Taxele de promovare trebuie întinse la nivelul ţării. Vrem să reintroducem taxa de turist, plătită de turistul ajuns la destinaţie, dar într-un mod corect. Adică valorificarea ei să se facă prin aceste Organizaţii de Management al Destinaţiei, prin proiecte pertinente de dezvoltare şi promovare. Şi mai sunt multe exemple la care lucrăm. Sunt taxe, cum este taxa de timbru pentru monumentele istorice, care se colectează de foarte mulţi ani pe baza biletului plătit la monumentul respectiv, dar nu se ştie ce se face efectiv cu ea”, spune Anca Nedea-Pavel.

În perioada 19 septembrie-3 noiembrie 2016, în cadrul Caravanei `Managementul Desti­națiilor: Online și Offline” vor fi organizate conferinţe în Tg. Jiu, Timişoara, Brăila, Braşov, Cluj-Napoca, Suceava şi Bucureşti, manifestările fiind deschise luni, 19 septembrie, printr-o conferinţă care a avut loc la Constanţa. Dacă ANT va prezenta oportunitatea înfiinţării OMD-urilor şi va prezenta poveşti de succes în promovarea destinaţiilor autohtone, Google România va arăta participanţilor care este portretul călătorului modern şi care sunt uneltele Google gratuite ce pot fi folosite pentru promovare. De asemenea, participanţii vor învăţa cum să-şi facă afacerea vizibilă online şi vor face cunoştinţă cu antreprenorii care au avut succes în promovarea digitală.