Guvernul francez vrea să introducă o taxă pe veniturile din publicitatea online

Data: 09 Ianuarie 2010

Franţa ar putea introduce taxe pe veniturile din publicitatea pe internet, urmând să utilizeze banii strânşi pentru a sprijini activităţile creative care au fost afectate de revoluţia digitală

Propunerea a fost adusă în discuţie în urma unui sondaj efectuat la cererea guvernului şi reprezintă o nouă provocare adusă de Franţa atitudinii „la liber“ cu care este privit conţinutul pe internet. Anterior, Franţa a stârnit controverse pe plan internaţional după ce a introdus una dintre cele mai dure legislaţii din lume pentru combaterea pirateriei online. Impozitul ar pune capăt „îmbogăţirii fără limită sau compensaţie“, potrivit unuia dintre autorii raportului, citat de „Libération“. Taxa ar fi percepută şi dacă operatorul serviciilor de publicitate online ar avea sediul în afara Franţei, atâta timp cât utilizatorul care accesează reclamele sau linkurile sponsorizate este în ţară, potrivit publicaţiei. Unele voci însă subliniază că problema compensării autorilor este una complexă, din moment ce multe dintre melodiile, filmele şi textele publicate pe internet sunt create gratuit de amatori din afara sferei culturale oficiale, fără intenţia de a se obţine beneficii materiale prin aceste lucrări. Autorii raportului sugerează şi taxarea firmelor care furnizează servicii de acces la internet, pentru a investi banii astfel obţinuţi în industria muzicală online şi alte „sectoare creative“.