Infrastructura rutieră, cheia unei dezvoltări economice rapide

Un articol de: Oana Nistor - 13 Aprilie 2008

▲ Jonathan Scheele, directorul pentru reţele transeuropene de transporturi din cadrul Direcţiei Generale de Transport a Comisiei Europene, a susţinut, la o întâlnire cu primari din România, că ţara noastră nu are infrastructura rutieră necesară pentru a asigura dezvoltarea economică şi socială adecvată ▲

Jonathan Scheele, fost şef al Delegaţiei Comisiei Europene în România până la momentul aderării ţării noastre la Uniunea Europeană, a susţinut două realităţi din domeniul transporturilor din România. Oficialul european sesizează faptul că în România lipseşte aproape în totalitate legătura dintre zona de sud şi cea de nord, precum şi legătura de transport dintre Ardeal şi Moldova. În ceea ce priveşte zona de sud a ţării, Scheele a spus că, personal, cât a stat în România, vreme de şase ani, nu a mers niciodată pe drumul de la Bucureşti la Craiova prin Alexandria şi Caracal, ci numai prin Piteşti şi Slatina, întrucât prima varianta de transport nu exista pe hartă. „În România, nu aveţi o infrastructură de transport potrivită pentru a asigura dezvoltarea economică şi socială adecvată. Trebuie investit pentru a asigura o infrastructură adecvată. Pentru mine, problema României constă în refacerea capacităţii căilor ferate pentru transportul de mărfuri şi în dezvoltarea unei infrastructuri rutiere la toate nivelurile“, a spus Scheele. El a arătat că, pentru a asigura competitivitatea unei zone cu alte regiuni din lume, este nevoie de infrastructură de transport, energetică şi telecomunicaţii, care să ofere libertate de mişcare în cadrul Uniunii Europene. Unul dintre obiectivele UE a fost acela de a crea proiecte prioritare, iar dacă, la început, au fost doar 12 astfel de proiecte, astăzi există 30 de proiecte prioritare, din care trei sunt pentru România. „Cele trei proiecte prioritare pentru România sunt: fostul Coridor IV, de la Nădlac până la Constanţa, prin Bucureşti, şi până la Calafat; proiectul prioritar 22, tot fostul Coridor IV, pentru căile ferate, de la Curtici, Arad, Alba-Iulia, Braşov, Bucureşti, Constanţa şi Arad, Timişoara, Lugoj, Drobeta Turnu-Severin, Craiova, Calafat; cel de-al treilea proiect prioritar, cu numărul 18, fostul Coridor VII, are în vedere Dunărea, din Germania până la Marea Neagră“, a mai afirmat Scheele.