Inspectorii sociali vor face controale în teren la centrele de îngrijire
Noi reglementări în domeniul asistenței sociale vor intra în vigoare după ce Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a votat favorabil un proiect care modifică şi completează actele normative pentru acest sector. Potrivit ministrului muncii, Simona Bucura-Oprescu, adoptarea acestei legi aduce „o reformă reală, o reformă care a plecat de la cazurile pe care cu toţii le cunoaştem”.
Documentul legislativ stabilește clar limitele în care se desfăşoară activitatea furnizorilor de servicii sociale și întăreşte asistenţa socială la nivelul comunităţilor mici.
„Se modifică modalitatea de finanţare a serviciilor sociale pe principiul „finanţarea urmează beneficiarul”, iar banul public este cheltuit transparent, cu un traseu mai uşor de urmărit. Se consolidează rolul inspectorului social şi capacitatea funcţională a Inspecţiei Sociale. (…) Nici un serviciu social nu va mai putea funcţiona, nici măcar provizoriu, fără controlul în teren al inspectorilor sociali. Va fi înfiinţat registrul naţional electronic de evidenţă a persoanelor beneficiare de servicii sociale şi va fi revizuit registrul electronic unic al serviciilor sociale, astfel inspectorii care fac verificările din teren vor avea, în timp real, toate datele necesare. Pentru prima dată se introduc sancţiuni penale pentru furnizarea de servicii fără licenţă. Amenzile cresc până la 100.000 de lei”, a transmis ministrul muncii, potrivit Agerpres.
Proiectul prevede înfiinţarea Registrului electronic unic al serviciilor sociale, interoperabil cu Registrul naţional de evidenţă a beneficiarilor de servicii sociale, ambele baze de date fiind parte a sistemului informatic naţional de asistenţă socială. (C. Z.)