Întâlnire pentru uniformizarea activităţilor din protoieriile Arhiepiscopiei Bucureştilor
Mănăstirea Caraiman din judeţul Prahova a fost în perioada 17-19 februarie gazda unei întâlniri a angajaţilor protopopiatelor din Arhiepiscopia Bucureştilor cu reprezentanţi ai Centrului eparhial. Discuţiile purtate la Centrul social-pastoral „Sfânta Cruce” al mănăstirii au avut ca scop identificarea problemelor cu care se confruntă fiecare protopopiat, precum şi prezentarea ultimelor noutăţi legislative şi a hotărârilor forurilor bisericeşti.
La întâlnirea de la mănăstirea prahoveană au participat reprezentanţi ai sectoarelor administrativ-bisericesc, economic-financiar şi control financiar şi audit intern ale Administrației eparhiale a Arhiepiscopiei Bucureștilor, protopopi şi angajaţii din protoierii care coordonează activităţile legate de personal şi contabilitate. Secţiunile de lucru s-au desfăşurat pe grupuri distincte, după specificul fiecărui sector, iar concluziile au fost prezentate în sesiuni reunite.
„În perioada 17-19 februarie s-a desfăşurat întâlnirea angajaţilor din protopopiate: protopopi, secretari, inspectori resurse umane şi contabili cu reprezentanţi ai sectoarelor administrativ-bisericesc, economic-financiar şi control financiar şi audit intern, precum şi ai societăţii Dac Company, care gestionează programul folosit în contabilitatea protoieriilor. Astfel de întâlniri au loc anual cu toţi angajaţii şi de mai multe ori pe an cu anumite segmente de activitate, scopul acestora fiind de a uniformiza procedurile de lucru. Au avut loc mai multe sesiuni comune în care au fost abordate subiecte de interes general, care trebuie cunoscute de toţi angajaţii, dar şi sesiuni de lucru. În cadrul sesiunilor de lucru subiectele au fost dintre cele mai diverse, de la cele care privesc în principal activitatea specifică a protoieriilor, ultimele hotărâri ale Centrului eparhial care trebuie puse în aplicare de către părinţii protopopi şi de către protoierii, până la subiecte ce ţin de uniformizarea tipizatelor folosite în cancelaria protoieriilor, regulamentul de ordine interioară”, a declarat pentru TRINITAS TV părintele Dumitru Ştefănescu, consilier la Sectorul administrativ-bisericesc al Arhiepiscopiei Bucureștilor.
Astfel de întâlniri administrative se vor organiza pe parcursul acestui an. „În cadrul analizei pe care o facem pe secţiuni, fiecare îşi defineşte mai clar modul de abordare a activităţii din cadrul cancelariilor protoieriilor. Anul acesta se vor derula patru astfel de întâlniri, pentru că apar mai des probleme. Într-o societate aflată într-o permanentă dinamică, Biserica răspunde acestor provocări cu toată grija faţă de angajaţi, atât clerici, cât şi personal neclerical”, a spus părintele Florin Nectarie Busuioc, protoiereu al Protopopiatului Sector 3 Capitală.
În cadrul unei sesiuni comune a fost prezentată şi Elena Ioniţă, nou angajată a Centrului eparhial în funcţia de inspector auditor în cadrul Sectorului control financiar şi audit intern.