Integrarea copiilor din familii monoparentale

Un articol de: Gheorghe Cristian Popa - 24 Mai 2011

Un nou seminar de instruire a formatorilor din cadrul proiectului "Alege şcoala!" s-a desfăşurat în Episcopia Giurgiului, în perioada 23 - 24 mai, cu binecuvântarea Preasfinţitului Părinte Ambrozie.

Evenimentul s-a desfăşurat la Mănăstirea Comana, în Centrul cultural "Radu Şerban", şi a reunit şase preoţi din Protopopiatul Bolintin şi cinci profesori care predau disciplina religie. În cadrul seminarului de formare, le-au fost prezentate participanţilor metode şi practici de integrare în comunitate a copiilor din familii monoparentale sau care prezintă unele forme de izolare. De asemenea, a avut loc şi o prezentare a calendarului activităţilor viitoare care cuprinde sesiuni de formare, întocmirea de fişe cu grupurile-ţintă şi centralizarea datelor la nivel naţional, dar şi identificarea a nouă copii cu risc de abandon şcolar din fiecare parohie care să fie asistaţi în însuşirea educaţiei morale de bază, în dezvoltarea motivaţiei necesare rămânerii în şcoală prin intermediul participării la activităţile organizate în cadrul parohiilor, la concursuri şi la tabere de creaţie. Sesiunea i-a avut ca experţi formatori pe părintele lect. univ. dr. Gheorghe Holbea, consilier patriarhal în cadrul Sectorului Teologic-educaţional al Patriarhiei Române, şi pe părintele George Jambore, inspector în cadrul aceluiaşi sector. Participanţii la seminarul de formare au avut posibilitatea să admire o colecţie frumoasă de fotografii de arhivă ale mănăstirii şi obiecte vechi de cult care atestă existenţa seculară a acesteia. Prevenirea şi combaterea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii Proiectul are ca scop prevenirea şi combaterea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii şi prevenirea delincvenţei juvenile prin dezvoltarea unor soluţii alternative tip "şcoala de duminică". Prin activităţile prevăzute în programul-cadru se asigură educaţia de bază şi motivaţia pentru educaţie a copiilor din mediul rural şi urban, cu vârste cuprinse între 5 şi 14 ani, precum şi formarea specifică de preoţi şi profesori de religie, implicaţi în prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii, în vederea dezvoltării deprinderilor de lucru cu copiii şi a aptitudinilor psiho-pedagogice.