Interacțiuni școlare prin intermediul roboților
Un oraş din Japonia vrea să folosească roboţi pentru a-i încuraja pe elevi să participe virtual la cursuri, în încercarea de a combate creşterea absenteismului şcolar, au declarat oficiali ai municipalităţii Kumamoto (sud), relatează AFP. Copiii vor putea controla de acasă roboţii care îi vor reprezenta la şcoală, permiţându-le să participe la cursuri şi la discuţii cu colegii lor.
Roboţii, înalţi de un metru, vor fi autonomi. Ei vor putea circula prin şcoală şi chiar vor putea participa la evenimente, potrivit informaţiilor apărute în mass-media. „Comunicarea prin intermediul acestor roboţi poate oferi cel puţin un sentiment de realitate copiilor care sunt încă nesiguri şi le este frică să interacţioneze cu ceilalţi”, a declarat un oficial al oraşului Kumamoto, Maki Yoshizato. „Sperăm că această iniţiativă le va atenua temerile psihologice”, a adăugat el. Kumamoto, care a lansat deja săli de clasă virtuale în metavers în încercarea de a combate absenteismul, intenţionează să experimenteze cu aceşti roboţi în noiembrie, sub rezerva aprobării bugetului. La fel ca alte ţări, Japonia a înregistrat o creştere a absenteismului şcolar în urma pandemiei de COVID-19, motivele variind de la dificultatea de a se integra în colectivitate până la hărţuire, potrivit unei anchete guvernamentale. La nivelul întregii ţări, numărul elevilor care nu urmează cursuri la nivel de şcoală primară şi gimnazială a atins un record de 244.940 de copii în 2021, potrivit celui mai recent studiu al Ministerului Educaţiei.