Interviuri pentru participanţii la concursul naţional de titularizare şi cei care îşi depun dosare de continuitate pentru a preda religie
În conformitate cu hotărârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române cu numărul 13.879, luată în şedinţa de lucru din 16-17 decembrie 2014, prin care a fost aprobată noua Procedură de acordare şi de retragere a avizului scris (binecuvântării) al Chiriarhului pentru desfăşurarea de activităţi în învăţământul religios şi teologic, în perioada 20 aprilie - 5 mai 2015, în Episcopia Oradiei, s-au derulat etapele de obţinere a avizului scris (binecuvântării) al Chiriarhului pentru profesorii de religie care doresc să beneficieze de continuitate pe post şi pentru absolvenţii de teologie care doresc să participe la concursul naţional de titularizare.
Procedura stabileşte că pentru obţinerea avizului scris (binecuvântării) al Chiriarhului locului, solicitanţii (participanţii la concursul naţional de titularizare şi cei care îşi depun dosare de continuitate) vor depune la Centrul eparhial un dosar conţinând o serie de documente şi vor participa la un interviu în faţa unei comisii numite de Chiriarh.
Astfel, în perioada 20-30 aprilie 2015, candidaţii şi-au depus dosarele de obţinere a binecuvântării la Centrul eparhial al Episcopiei Oradiei, iar marţi, 5 mai 2015, de la ora 12.00, cei 37 de candidaţi au participat la un interviu în faţa unei comisii prezidate de Preasfinţitul Sofronie, Episcopul Oradiei, din componenţa căreia mai fac parte: prof. Radu Rus, consilier pentru învăţământ şi activităţi cu tineretul, pr. Simion Goga, inspector eparhial pentru cateheză şi pr. prof. Florin Negruţiu, inspector şcolar de religie la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor, conform unui comunicat transmis de biroul de presă al Episcopiei Oradiei.