Kraft poate prelua Cadbury doar dacă renunţă la activitatea din România şi Polonia

Data: 14 Ianuarie 2010

Kraft Foods Inc, al doilea grup alimentar mondial, a obţinut aprobarea Comisiei Europene pentru achiziţionarea companiei britanice Cadbury, cu condiţia renunţării la activităţile Cadbury din România şi Polonia, se arată într-un articol apărut în ziarul american „Chicago Tribune“.

„Având în vedere remediile oferite, sunt mulţumită că propusa preluare nu va afecta nefavorabil concurenţa în Europa, iar consumatorii nu vor fi afectaţi“, a declarat comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes. „Suntem mulţumiţi de decizia Comisiei Europene“, a afirmat Michael Mitchell, purtător de cuvânt al Kraft. Marţi, Kraft şi-a îmbunătăţit oferta de 10,2 miliarde de lire sterline (16,4 miliarde de dolari) lansată pentru pentru preluarea grupului britanic Cadbury, urmând să majoreze componenta de numerar a ofertei graţie fondurilor rezultate de pe urma vânzării diviziei de pizza din America de Nord către rivalul elveţian Nestle. Oferta actuală, respinsă de Cadbury, este compusă dintr-un mix de numerar şi acţiuni, 300 de pence şi 0,2589 acţiuni Kraft, evaluând Cadbury la aproximativ 740 de pence pe acţiune sau puţin peste 11 miliarde de euro. În România, Cadbury deţine branduri precum „Rom“, „Kandia“, „Măgura“, „Laura“, „Silvana“ şi „Sugus“.