Madrid-Barcelona în 2h 30’
▲ Trenul de mare viteză Madrid - Barcelona va fi inaugurat pe 20 februarie şi va parcurge această distanţă în două ore jumătate, informează AFP ▲ Şi România vrea să construiască o linie de mare viteză, pe ruta Constanţa-Bucureşti-Budapesta ▲
Lansarea liniei feroviare de mare viteză între Madrid şi Barcelona, care a fost de câteva ori amânată, va fi, în cele din urmă, inaugurată pe 20 februarie, a anunţat, marţi, la Barcelona, ministrul spaniol al infrastructurii, Magdalena Alvarez, citată de AFP. Vânzările de bilete vor începe din 14 februarie pe această linie, care va reduce timpul de parcurs între cele două oraşe la 2,30 de ore faţă de patru ore la ora actuală. Iniţial, linia trebuia să fie funcţională la sfârşitul anului 2007, dar problemele de pe şantierul din apropierea Barcelonei au provocat nemulţumirea locuitorilor din suburbiile Cataluniei, care au fost privaţi de trenuri pe perioada lucrărilor. Linia va face parte dintr-un linie de mare viteză care va face legătura între Spania şi Franţa, prin Barcelona, Figueras şi Perpignan. Şi România vrea să construiască o linie de mare viteză, pe ruta Constanţa-Bucureşti-Budapesta. Construirea unei linii ferate pentru trenuri de mare viteză, între Constanţa şi Budapesta, necesită investiţii de aproximativ opt miliarde de euro, costul mediu pe kilometru fiind estimat între 10 şi 12 milioane de euro, potrivit reprezentanţilor industriei feroviare din România. De la decizia politică până la construirea unei astfel de linii trec, de obicei, între cinci şi zece ani. Trenurile vor putea circula pe această linie cu viteze cuprinse între 220 şi 250 de kilometri pe oră. Intenţia autorităţilor române vine ca urmare a apariţiei unui proiect european de construire a unei linii de mare viteză, care să lege oraşul Strasbourg din Franţa, de Budapesta, în Ungaria.