Magazinele second-hand, tot mai căutate de est-europeni
Populaţia din ţările est-europene, afectată de scăderea veniturilor generată de criza financiară globală, a început să se îndrepte tot mai mult spre magazinele de haine second-hand, în timp ce mulţi consumatori din Europa Occidentală aleg tot mai des magazinele cu preţuri reduse, transmite Reuters. Numărul magazinelor de haine second-hand din Ungaria, Polonia, Bulgaria şi Croaţia a crescut rapid, iar proprietarii acestor magazine au investit milioane de euro pentru a-şi extinde afacerile. Recent, Fondul Monetar Internaţional a dat publicităţii un raport potrivit căruia convergenţa veniturilor din Est şi Vest a încetinit semnificativ după criza financiară. „Începând din 1995 şi până în 2008 regiunea Europei Centrale şi de Est recupera decalajul care o separă de media veniturilor din UE într-un ritm de aproximativ un punct procentual pe an. După criză ritmul a încetinit semnificativ“, apreciază FMI, citat de sursa amintită. (Oana Nistor)