Marii producători de automobile încep să imite Dacia

Data: 06 Feb 2013

Fiat ia în considerare lansarea unei mărci cu preţ redus care să rivalizeze cu Dacia, iar dacă iniţiativa va fi aprobată, maşinile vor fi construite în afara Europei, pentru a se reduce costurile de producţie, a declarat Sergio Marchionne, şeful alianţei Fiat-Chrysler, pentru portalul autonews.com. „Ne întrebăm dacă există loc pentru un brand low-cost, aşa cum este Dacia, în lumea Fiat“, a afirmat directorul general al companiei. În ultimii cinci ani, şefii Fiat au examinat lansarea unei mărci low-cost, dar nu au continuat proiectul deoarece directorii companiei italiene erau îngrijoraţi că planul de afaceri nu era profitabil. Şi alţi producători auto au lansat sau iau în considerare lansarea unor mărci cu preţ redus, pentru a răspunde cererii în creştere de pe pieţele emergente, cum ar fi India sau China, dar şi din Europa lovită de măsurile de austeritate. Nissan a anunţat că va reactiva marca Datsun pentru pieţele din Rusia, India şi Indonezia, iar şeful companiei germane Volkswagen, Martin Winterkorn, a declarat că anul acesta va fi luată o decizie privind un model cu preţ redus pentru pieţele emergente.