Market Finder, un instrument pentru extinderea afacerilor

Un articol de: Oana Nistor - 03 Iunie 2019

Google România a prezentat o platformă dedicată întreprinderilor mici şi mijlocii care doresc să se dezvolte şi să acceseze pieţe din afara României. Market Finder oferă gratuit ghiduri, materiale video şi sfaturi pentru a facilita primii paşi ai companiilor interesate de export. Odată cu acest instrument, oficialii Google România au lansat şi proiectul „Exportă cu Google Atelierul Digital”, un program ce cuprinde ateliere de export şi consultanţă gratuită în hub-urile Google din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara şi Iaşi.

Întreprinderile Mici şi Mijlocii (IMM) din România care doresc să-şi extindă afacerile în străinătate, însă nu deţin informaţiile necesare, au la dispoziţie un instrument prezentat de Google România – Market Finder. Platforma oferă gratuit ghiduri, materiale video şi sfaturi pentru a facilita primii paşi ai companiilor către export şi pieţele externe. Astfel, IMM-urile pot găsi noi clienţi şi îşi pot creşte vânzările online peste graniţe, anunţă gigantul american, potrivit Agerpres. 

Un asemenea instrument era necesar întrucât datele Google România arătau că pentru 60% dintre companiile care doresc să exporte, lipsa de informaţii despre pieţele externe reprezintă principala provocare. „În acest sens, o companie are nevoie de informaţii de bază îna­inte de a-şi alege piaţa, cum ar fi unde este cererea cea mai mare pentru produsele şi serviciile pe care le oferă. Market Finder poate oferi date pentru toate aceste categorii, ajutând IMM-urile să-şi extindă afacerile în străinătate, în contexul în care companiile trebuie să cunoască anumite date precum dimensiunea pieţei, structura acesteia, cine sunt potenţialii clienţi şi cât sunt dispuşi să plătească, precum şi informaţii despre competitori”, informează Google.  

Companiile trebuie să urmeze mai mulţi paşi în încercarea de a se extinde în afara graniţelor accesând Market Finder. Astfel, o primă etapă ar fi găsirea celor mai bune pieţe de export, iar după ce este introdusă în platformă adresa web a afacerii, aplicaţia va sugera pieţele cele mai potrivite către care compania ar putea să-şi exporte bunurile şi serviciile. Mai departe, va fi afişat numărul de căutări lunare pe Google pentru produsul vândut de către firmă, precum şi dimensiunea potenţială a pieţei. Market Finder va analiza şi gradul de utilizare a internetului, datele demografice şi venitul disponibil, oferind indicatori clari şi informaţii detaliate despre potenţialul fiecărei pieţe. 

În ceea ce priveşte pregătirea afacerii pentru pieţele globale, Market Finder cuprinde instrumente de localizare, ghiduri şi sfaturi care arată cum să comunici eficient către o nouă piaţă, indiferent de limbă, obiceiuri şi preferinţe de plată pentru livrări şi transport, în funcţie de destinaţia aleasă. Într-o a treia etapă, companiile care recurg la Market Finder vor avea acces la găsirea de noi clienţi. Market Finder oferă resurse de pregătire în digital marketing pentru ca utilizatorii să poată găsi afacerea atunci când o caută. De exemplu, arată cum să creeze campanii de publicitate eficiente şi ţintite către piaţa aleasă, printr-o serie de studii de caz, ghiduri şi materiale video. 

Odată cu acest instrument, oficialii Google România au lansat şi proiectul „Exportă cu Google Atelierul Digital”, un program naţional gratuit adresat antreprenorilor români care doresc să îşi extindă afacerea peste graniţe. Programul constă în ateliere de export şi consultanţă gratuită în hub-urile Google din Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Timişoara şi Iaşi. Prin intermediul acestei iniţiative, antreprenorii vor învăţa cum să pună bazele unei strategii de export potrivite pentru afacerea lor şi cum să o implementeze. 

IMM-urile interesate se pot înscrie completând formularul dedicat la adresa https://events.withgoogle.com/export/registrations/new/.