Metrou de suprafaţă pe calea ferată
Metrorex şi Ministerul Transporturilor lucrează la proiectul de punere în valoare a liniei de centură de cale ferată a oraşului prin utilizarea ei pentru transportul de călători. "Bucureştiul este unul dintre puţinele oraşe din Europa care are o cale ferată de centură de aproape 80 km, folosită până acum numai pentru transportul de marfă", a spus Gheorghe Udrişte, directorul general al Metrorex. Potrivit acestuia, există deja un studiu elaborat, care prevede modernizarea acestei linii pentru transportul de călători, scrie "Capital". Proiectul va costa 500 de milioane de euro şi va fi finalizat până în 2016, promit reprezentanţii Ministerului Transporturilor.
"Va fi un tren suburban al Capitalei, un fel de metrou de suprafaţă. În total, se vor construi 27 de staţii şi 15 parcări, unde cei care vin din afara Capitalei să-şi poată lăsa maşinile. Proiectul implică şi extinderea reţelei de metrou cu 2,6 km, care se vor construi la capătul liniei Pipera-IMGB, unde această linie iese la suprafaţă", a explicat Ştefan Roşeanu, senior partener Club Feroviar. Acesta a adăugat că, cel mai probabil, lucrările se vor finaliza în 2015-2016, atunci când în Capitală vor fi două inele pe segmentul feroviar: centura feroviară a Bucureştiului şi inelul interior de metrou. Totodată, Roşeanu a spus că va fi nevoie de achiziţia a zece trenuri care să circule pe această linie, la un interval de 15 minute.