Modul de formare în managementul serviciilor sociale

Un articol de: Ioan Bușagă - 22 Iunie 2018

Consilieri coordonatori ai sectoarelor social-filantropice din cadrul eparhiilor, dar și coordonatori, directori sau manageri de centre și servicii sociale din țară au participat în perioada 18-22 iunie la cursurile celui de-al doilea modul privind formarea în managementul serviciilor sociale. Cursurile se des­fășoară la Centrul social-pastoral „Sfânta Cruce” de la Mănăstirea Caraiman din Bușteni, județul Prahova.

Cursul de formare în managementul serviciilor sociale este derulat de Federația Filantropia a Patriarhiei Române, în colaborare cu Organizația umanitară „Concordia”. În cadrul acestui curs sunt abordate tematici precum: modele de leadership și stiluri manageriale; procesul de luare a deciziei; procesul de comunicare în contextul managementului; managementul echipei; planificarea strategică; învățare și dezvoltare organizațională; cultură organi­zațională; managementul schimbării; managementul calității; sisteme de management al calității.

„Cel de-al doilea modul este focusat pe partea de funcționare efectivă a serviciului social. Lucrurile despre care discutăm la acest modul sunt diferite, și anume aspecte de climat organi­za­țio­nal, care influențează calitatea serviciilor sociale; cultura orga­ni­zațională, pe care o întâlnim de obicei în serviciile sociale din România și cum ea evoluează de la zona internă către zona externă; implicarea factorilor inte­re­sați în creșterea calității serviciilor sociale; folosirea instrumentelor specifice până mai ieri domeniului afacerilor în zona serviciilor sociale, tocmai pentru a crește gradul de profesionalizare a serviciilor sociale”, a declarat pentru TRINITAS TV Silvia Mișu, formator în cadrul Organizației umanitare „Concordia”.