Mulți seniori cer sprijin la Telefonul Vârstnicului
Tot mai mulți vârstnici apelează în aceste zile linia telefonică gratuită care le este dedicată. Astfel, în perioada 16 martie - 6 aprilie, în condiţiile izolării la domiciliu şi de distanţare socială, la Telefonul Vârstnicului s-a înregistrat un număr dublu de apeluri zilnice şi 384 de beneficiari noi.
„A crescut progresiv numărul apelanţilor noi care solicită pentru prima dată sprijinul prin intermediul liniei telefonice speciale. Numărul total de apeluri primite în perioada menţionată depăşeşte 1.123 de interacţiuni, iar numărul de beneficiari noi a ajuns la 384 de persoane“, informează Fundaţia Regală Margareta a României, care gestionează acest serviciu de ajutor pentru seniori.
Printre motivele pentru care cei în vârstă apelează Telefonul Vârstnicului, la numărul 0800.460.001, se numără nevoia de cumpărături livrate acasă, de sprijin material, servicii practice la domiciliu, informaţii utile, sprijin moral şi consiliere psihologică.
„Din totalul apelanţilor ultimelor săptămâni, 66% sunt femei. Când vine vorba de mediul din care apelează, 80% sunt din oraşe mari, inclusiv Bucureşti, ştiut fiind faptul că în mediul urban singurătatea este mai accentuată. Aproape jumătate dintre cei care au apelat la Telefonul Vârstnicului sunt oameni care locuiesc singuri (44%)“, se arată în comunicatul fundației, citat de Agerpres.
Telefonul Vârstnicului - 0800.460.001 - este un proiect social al Fundaţiei Regale Margareta a României și poate fi apelat gratuit de luni până vineri, orele 8:00-20:00 şi sâmbăta, 8:00-16:00. Pot suna și persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situaţie dificilă în care se află o persoană în vârstă.
(Cristina Zamfirescu)