Noi norme europene privind protecția consumatorilor
Directiva privind o mai bună asigurare a respectării normelor Uniunii Europene în materie de protecţie a consumatorilor şi modernizarea acestora a intrat în vigoare la sfârșitul lunii trecute, la 28 mai, a anunțat Executivul comunitar.
Normele actualizează instrumentele legislative necesare pentru a răspunde provocărilor apărute odată cu dezvoltarea comerțului online. Acestea le vor oferi atât consumatorilor, cât şi autorităţilor competente modalități mai puternice de a-şi exercita drepturile, cum ar fi impunerea unor sancţiuni mai severe sau a unor măsuri reparatorii împotriva prejudiciilor.
„De exemplu, atunci când se caută un produs online, platformele trebuie acum să furnizeze informaţii transparente cu privire la modul în care sunt clasificate ofertele. Acest lucru este necesar pentru a se evita practicile comerciale înşelătoare. Accesul la căile de atac individuale, precum şi sancţiunile pentru încălcările transfrontaliere sunt, de asemenea, consolidate. Toate acestea vor asigura despăgubirea echitabilă a victimelor şi o adevărată descurajare a făptaşilor”, a explicat comisarul pentru justiţie, Didier Reynders.
În contextul unei lumi digitale în continuă evoluţie, comisia arată că va depune eforturi în continuare pentru a se asigura că legislaţia este potrivită pentru viitor şi că oferă aceeaşi protecţie consumatorilor atât online, cât şi offline.