O bancă din Iaşi a fost amendată de Protecţia Consumatorului
Inspectorii de la Protecţia Consumatorului Iaşi au amendat banca ABN Amro Bank cu 2.000 de lei. „În urma unei reclamaţii primite, O.P.C. Iasi a sancţionat, în data de 07.03.2008, societatea bancară „ABN Amro Bank (România)“ S.A. cu amenda contravenţională de 2.000 de lei, pentru neredactarea în limba româna a informaţiilor furnizate unui client“, se precizează într-un comunicat remis presei ieri. ABN Amro Bank este prima bancă sancţionată de OPC, de când instituţia verifică legalitatea practicilor bancare. Acţiunea de verificare a băncilor şi a instituţiilor de creditare a demarat la începutul lunii februarie a acestui an.
Inspectorii IRPC au solicitat deja modelele de contracte de la fiecare dintre acestea pentru a controla dacă există clauze abuzive sau neclare. „Cei mai mulţi consumatori nu înţeleg clauzele contractuale, pentru că este folosit un limbaj specific, sofisticat. Clauzele trebuie să fie clare, să ofere toate datele necesare“, a declarat Cristina Constantineanu, jurist în cadrul Inspectoratului Regional pentru Protecţia Consumatorului (IRPC) Iaşi. Până în prezent, trei ieşeni au depus reclamaţii la OJPC Iaşi, cu privire la lipsa unei informări corecte privind dobânda creditelor de consum. Conform cu noile prevederi din Legea 363 din 2007 privind practicile incorecte ale comercianţilor, băncile comerciale care îşi fac publicitate înşelătoare sau nu oferă toate informaţiile privind serviciile bancare, inclusiv dezavantajele serviciilor oferite, vor putea fi amendate cu sume de până la 60.000 lei. Mai mult, operatorii economici se pot reclama între ei pentru practici incorecte. Potrivit noilor reglementări legale, o bancă comercială sesizată că a desfăşurat practici înşelătoare sau incorecte va putea fi sancţionată fără a mai fi nevoie de demonstrarea prejudiciului cauzat consumatorului. (S.D.)