Ouăle sunt mai ieftine cu 10% la poarta fermei

Un articol de: Mariana Bahcevan - 29 Aprilie 2016

Producătorii români din industria avicolă comercializează în această perioadă peste 180 milioane de ouă, cu aproape 50% mai multe decât într-o lună obişnuită, la preţuri cu 10% mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut şi chiar cu 40% sub cele din decembrie 2014. Cu toate acestea, în reţelele comerciale din România preţul ouălor a rămas neschimbat. „Financiar, industria nu stă prea bine, pentru că preţurile la ouă sunt foarte mici, de 0,18 lei - 0,20 lei pe bucată, fără TVA, la poarta fermei. Faţă de decembrie 2014, preţurile sunt cu vreo 40% mai mici, iar faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut sunt reduse cu 10%. Avem o ofertă mare de ouă, dar la preţuri mici. Fermierii au scăzut preţurile destul de mult, dar pe piaţă sunt scumpe în continuare. Am fi foarte fericiţi dacă şi reţelele comerciale ar reduce preţurile, măcar în proporţii apropiate cu ceea ce am redus noi la poarta fermei. Cei care suferă în această perioadă sunt fermierii şi consumatorii. Primii, pentru că dau la preţuri prea joase, iar consumatorii cumpără prea scump. Ar trebui să existe înțelegere şi din partea reţelei comerciale“, a declarat, pentru Agerpres, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van. Preţul mediu cu care se vinde un ou în magazine este de 0,5 lei. Acesta a precizat că, în perioada premergătoare sărbătorilor pascale, românii cumpără în jur de 180 milioane de ouă, faţă de o lună obişnuită, când oferta pe piaţă este de 100-110 milioane de ouă în lunile de primăvară şi vară şi de 120-130 milioane de ouă în timpul iernii. Conform estimărilor din piaţă, în gospodăriile ţărăneşti se produc în lunile de vară şi de primăvară de patru ori mai multe ouă decât în sistem industrial, respectiv în jur de 400-450 milioane de ouă lunar.