Pacienţii pot reclama calitatea hranei din spitale

Data: 16 Iulie 2025

Un formular online pentru sesizări privind mâncarea din spitale este disponibil pe site-ul Ministerului Sănătăţii - ms.ro. Recla­manţii trebuie să se înregistreze obligatoriu cu nume şi prenume, tot la capitolul câmpuri obligatorii fiind şi denumirea spitalului şi secţia unde au fost internaţi, localitatea, precum şi data la care a fost servită mâncarea.

Pacienţii pot ataşa fotografii şi pot oferi detalii suplimentare cu privire la calitatea şi aspectul porţiilor, dar şi la servire.

Ministerul Sănătăţii a motivat introducerea acestui formular de sesizări prin faptul că „foarte mulţi oameni s-au plâns de hrana primită cât timp au fost inter­nați”, după ce ministrul Alexandru Rogobete a publicat pe o reţea socială imagini cu meniul servit pacienţilor într-un spital public din ţară.

„Managerii care nu-şi fac treaba vor fi invitaţi să plece. Dacă în anumite locuri se poate, e obligatoriu să se poată peste tot. Ţin foarte mult la atitudinea personalului medical şi la comportamentul la adresa pacienţilor, la curăţenia din spitale şi la modul cum sunt trataţi nu doar medical, inclusiv mâncarea din spitale”, a declarat ministrul, citat de TVR.

Spitalul Judeţean de Urgenţă din Târgu Mureş, unde mâncarea este realizată în bucătăria proprie, a fost oferit ca exemplu de bune practici de către ministrul sănă­tății, care a mai spus că va face con­troale inopinate.

Spitalele publice primesc de la bugetul de stat o alocaţie de 22 de lei pentru masa zilnică a unui pacient, însă meniurile variază în funcţie de patologii. Meniul poate fi însă îmbogăţit atât din punctul de vedere al cantităţii, cât şi al calităţii, dacă unităţile spitaliceşti găsesc şi alte surse de finanţare. (O.N.)