Pasagerii - victime ale falimentului companiilor aeriene - vor primi despăgubiri

Data: 12 Octombrie 2009

Sabena, Sky Europe, XL airways, FlyLAL, Olympic Airlines, MyAir şi Volareweb sunt doar câteva dintre cele aproape 100 de companii aeriene ce au dat faliment în Uniunea Europeană din 2000 şi până în prezent. În această situaţie, pasagerii pierd banii pe care i-au plătit pe bilete şi de multe ori rămân în străinătate, în căutarea unui alt zbor pentru întoarcerea acasă. Comisia pentru transport de la Parlamentul European cere măsuri de protejare a pasagerilor în cazul falimentelor companiilor aeriene, susţinând despăgubirea pasagerilor.

Concret, preşedintele comisiei parlamentare pentru transport şi turism, Brian Simpson, a cerut Comisiei Europene să revizuiască legislaţia relevantă privind falimentul în vederea protejării pasagerilor şi să dezbată posibilitatea înfiinţării unui fond de rezervă pentru despăgubiri, finanţat din contribuţiile operatorilor aerieni. „În acest domeniu există o breşă clară şi ar fi de dorit să acţionăm împreună pentru a rezolva această problemă. Am propus şi înfiinţarea unui fond de rezervă pentru despăgubiri“, a spus Simpson. Comisarul european pentru transport, Antonio Tajani, a spus la Parlamentul European că „pasagerii trebuie, într-adevăr, să primească despăgubiri“, însă acest lucru putând fi realizat şi prin modificarea legii privind falimentul în statele membre.