Pe scurt

Data: 11 Feb 2008

Cea mai ieftină maşină din lume va ajunge şi în Europa

Constructorul auto indian Tata Motors intenţionează să lanseze, peste aproximativ patru ani, cel mai ieftin autoturism din lume, denumit Nano, şi în Europa, preţul actual al maşinii, vândută deocamdată doar pe piaţa locală, fiind de 2.500 dolari. „Vom dezvolta un model succesor în patru ani, care va fi în conformitate cu reglementările Euro 5 privind emisiile de carbon şi cele în caz de accident, care sunt în vigoare în Europa“, a declarat Girish Wagh, şeful diviziei de autovehicule compacte a Tata Motors, într-un interviu pentru revista germană „Focus“. Principalul obiectiv era să reducem consumul de combustibil de la cinci litri la 100 de kilometri, la doar trei litri, a afirmat Wagh. Tata Motors a prezentat, în luna ianuarie, cel mai ieftin autoturism din lume, cu un preţ iniţial de 2.500 de dolari, facilitând astfel accesul mai multor milioane de consumatori din ţările emergente la un vehicul personal. Resursele de energie electrică au scăzut cu două procente Atât resursele de energie primară, cât şi resursele de energie electrică, au scăzut, în 2007, faţă de anul 2006, cu 0,9%, respectiv cu 2,2%, potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Principalele resurse de energie primară, în anul 2007, au totalizat 41,266 milioane de tone echivalent petrol (tep), în scădere cu 355.300 tep, respectiv cu 0,9% faţă de anul 2006. Producţia internă a însumat 24,08 milioane tep şi a avut o scădere de 0,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, iar importul a fost de 17,185 milioane tep, în scădere cu 1%. Resursele de energie electrică, în anul 2007, au fost de 61,824 miliarde KWh, în scădere cu 1.372 miliarde KWh (minus 2,2%) faţă de anul 2006. Scăderea resursei de energie electrică s-a datorat scăderii producţiei cu 1,651 miliarde KWh (minus 2,7%). Producţia din hidrocentrale şi termocentrale a scăzut cu 2,439 miliarde KWh (minus 13,3%), respectiv, 547,8 milioane KWh (minus 1,4%), iar cea din centralele nuclearo-electrice a crescut cu 1,335 miliarde KWh (plus 23%). Pachetele turistice s-au scumpit Pachetele turistice pentru Ziua Îndrăgostiţilor sunt la mare căutare atât în rândul tinerilor, cât şi în rândul turiştilor de vârsta a treia, anul acesta cererea fiind cu 30% mai mare decât în 2007, potrivit Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). „Anul acesta cred că se vor vinde mult mai multe pachete decât anul trecut, cererea fiind cu 30% mai mare. Trendurile nu se vor schimba, oferta fiind formată din pachete în oraşe romantice, precum Veneţia, Paris sau Praga, dar şi oferte în România, mai ales în zona montană“, a declarat ieri, pentru Rompres, purtătorul de cuvânt al ANAT, Traian Bădulescu. Perechile de îndrăgostiţi pot alege destinaţiile romantice obişnuite precum Veneţia, Paris, Praga, Amsterdam, Verona sau Barcelona. De exemplu, un week-end la Veneţia costă 274 de euro de persoană, în care sunt incluse trei nopţi de cazare, micul dejun, transport cu avionul şi cină romantică.