Pe scurt
Carnea de porc nu se va scumpi de Crăciun
Preţul la carnea de porc nu va creşte de Crăciun, iar în cazul unei scumpiri aceasta va fi nesemnificativă, a declarat, ieri, preşedintele Patronatului Român al Cărnii de Porc, Gheorghe Caruz. „Preţul cărnii de porc se va menţine sau va avea o majorare nesemnificativă de Sărbători. Mă refer aici la preţul nostru de la unitate (n.r. - fermă de creştere a porcilor). Între noi şi consumatori mai există şi alţi operatori“, a spus Caruz. Potrivit patronatului, o eventuală scumpire a cărnii de porc în perioada următoare nu va fi determinată de majorarea preţurilor practicate de crescători, ci de intermediari. Caruz a mai spus că o majorarea semnificativă a preţurilor ar putea avea loc la jumătatea anului viitor, dar ar putea fi împiedicată de continuarea subvenţionării sectorului. Vânzările de autoturisme au crescut cu 23% Vânzările de autoturisme pe piaţa românească au crescut în primele zece luni cu 23%, la 258.224 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Creşterea pieţei a fost susţinută mai ales de vânzările din import, segment care a crescut în intervalul ianuarie-octombrie cu 51,8%, la 165.884 autoturisme. Principalul constructor autohton, Automobile Dacia, a vândut în primele zece luni aproape 78.000 de autoturisme, corespunzător unei cote de piaţă de 30,2%, în timp ce Daewoo Automobile România a comercializat 14.349 de unităţi şi a avut o cotă de piaţă de 5,6%. În ceea ce priveşte vânzările totale de automobile de pe piaţă, inclusiv autovehiculele comerciale, creşterea din intervalul ianaurie-octombrie s-a situat la 23,5%, fiind comercializate 299.248 de unităţi. Vânzările totale de automobile ale Dacia s-au cifrat la 83.912 de unităţi, la o cotă de piaţă de 28%, iar Daewoo Automobile România a comercializat 14.387 de automobile, înregistrând o cotă de piaţă de 4,8%. Tăriceanu s-a luat de „regii asfaltului“ Premierul Călin Popescu-Tăriceanu a atacat dur aşa-numiţii „regi ai asfalturilor“ care câştigă licitaţii pentru lucrări de infrastructură fără a avea şi capacitatea de a le finaliza, anunţând că va modifica legea achiziţiilor astfel încât aceştia să nu mai aibă acces la contractele publice. Primul-ministru a acuzat, cu prilejul inaugurării celui de-al doilea pasaj rutier de pe DN 1, practica anumitor companii de a prelua lucrări de infrastructură, deşi nu deţin resursele tehnice şi umane, dar folosindu-se de „sprijin politic“, pentru ca, ulterior, să subcontracteze proiectele către alte societăţi. „Sunt câteva firme în România, în special aceşti simpatici „regi ai asfaltului“, protejaţi de Cotroceni, care vor să pună mâna pe toate lucrările, care nu au forţa de muncă şi capacitatea necesară pentru a duce la bun sfârşit lucrările. Acaparează totul în Bucureşti, se deschid zeci de şantiere, după care, după ce au deschis lucrarea şi strada este impracticabilă, se duc cu oamenii şi utilajele în altă parte unde au de terminat o lucrare pentru că nu au forţă suficientă să acopere totul“, a afirmat şeful Executivului.