Pe scurt
Preţurile terenurilor din jurul Capitalei vor creşte cu 200% în următorii 5 ani
Preţurile terenurilor din regiunile limitrofe Bucureştiului vor creşte în următorii cinci ani cu 50 - 200%, cel mai mare avans urmând să fie înregistrat în zonele de sud-est şi nord-est, potrivit companiei de servicii imobiliare Neoland Invest. „Creşterea va fi în funcţie de ceea ce se dezvoltă în zilele respective. Terenurile din zonele de nord-est şi de sud-est vor înregistra însă cele mai mari creşteri, pentru că în prezent au cele mai mici preţuri“, a declarat directorul general al companiei, Costin Lazăr. Printre localităţile indicate de reprezentantul Neoland, cu cel mai mare potenţial de creştere al preţurilor la terenuri, se numără Dascălu şi Frumuşani, care sunt amplasate la 20 de kilometri de centrul Bucureştiului. În prezent, terenurile în extravilan în aceste zone se vând cu 5-10 euro pe metru pătrat, în timp ce pentru cele din intravilan preţurile ajung la 30-40 euro pe metru pătrat. În aceste zone mai sunt cuprinse localităţile Moara Vlăsiei, Grădiştea, Căciulaţi şi Ştefăneşti. Ford ar putea renunţa la Automobile Craiova Ford va trebui să-şi caute alte locaţii pentru producerea de autoturisme dacă oficialii europeni care au pornit o investigaţie privind modul de privatizare a fabricii de automobile de la Craiova nu vor da un răspuns până la începutul anului 2008. Declaraţia a fost făcută chiar de preşedintele Autorităţii de Valorificare a Activelor Statului, Teodor Atanasiu. Acesta susţine că producătorul american, Ford, cu care s-a semnat deja contractul de privatizare, fără să se aştepte autorizarea finală de la Comisia Europeană, are un plan şi un termen de scoatere a primului produs pe piaţă şi nu-şi permite să amâne producţia. Preşedintele AVAS, Teodor Atanasiu susţine că are informaţii de la conducerea companiei Ford conform cărora data la care trebuie scos produsul pe piaţă este foarte importantă. Planurile par acum încurcate din cauza deciziei Comisiei Europene de a face o investigaţie. Dacă până la începutul anului viitor, această investigaţie nu va fi finalizată, Teodor Atanasiu spune că investitorul va trebui să se gândească la alte locuri de producţie. România şi Ungaria vor construi o cale ferată comună Guvernul României şi cel al Ungariei vor semna, miercuri, la Sibiu, o Declaraţie comună pentru construirea unei linii de cale ferată, de mare viteză, pe ruta Budapesta-Bucureşti-Constanţa. „Partea ungară are un proiect de construcţie a unei linii de cale ferată de mare viteză, pornind de la Paris şi până la Budapesta, cu tranzit prin Viena. Dorim să ne cuplăm la această linie de mare viteză“, a declarat Attila Cseke, secretar de stat în Secretariatul General al Guvernului. Guvernul României şi cel al Ungariei vor organiza la 14 noiembrie, la Sibiu, a treia şedinţă comună pentru discutarea şi aprobarea unor proiecte bilaterale în domeniile politic, social, economic şi cultural. Alte subiecte incluse pe ordinea de zi a şedinţei sunt stadiul de construcţie a autostrăzii Braşov-Borş şi a drumului expres Petea-Satu Mare-Baia Mare, de la graniţa româno-ungară.