Pe scurt
Euro va fi 3,44-3,45 în martie 2008
Evoluţia depreciativă a leului de săptămâna trecută a produs o puternică efervescenţă pe piaţă la termen de la Sibiu. Creşterea lichidităţii pe această piaţă, unde au fost tranzacţionate 1.540 contracte, a fost pusă de Mirabela Coos, broker la Broker Cluj, pe seama „interesului constant manifestat în ultima vreme de speculatorii pe valute, care au ridicat brusc numărul de contracte zilnice tranzacţionate“. Preţurile au avut o tendinţă puternică de creştere, pentru sfârşitul lui martie 2008, preţurile fluctuând între 3,44 şi 3,45 lei, după o lungă perioadă în care ele au stagnat în jurul pragului de 3,35 lei. Pentru sfârşitul acestei săptămâni, preţurile futures de la Sibiu s-au aflat constant peste cele din piaţa valutară, tranzacţiile realizându-se în culoarul 3,3710 - 3,414 lei. Speculatorilor li s-au adăugat şi companiile care doresc să se protejeze în faţă riscurilor valutare, aplicând strategii de hedging. Aşa s-a întâmplat pe piaţa cu scadenţa în decembrie, unde o companie şi-a protejat activităţile de comerţ exterior realizând un hedging pentru o sumă de 320.000 euro la un preţ de 3,4 lei. În ceea ce priveşte cotaţiile pe piaţa valutară, ele au fluctuat între 3,38 şi 3,4333 lei. Contractul de privatizare a Daewoo a fost făcut public Contractul de privatizare a companiei Automobile Craiova, încheiat cu producătorul american Ford, a fost făcut public de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului. Documentul a fost publicat pe pagina de internet a AVAS. 57 de milioane de euro a plătit Ford pentru a achiziţiona pachetul de acţiuni, reprezentând 72,4% din capitalul societăţii Automobile Craiova. Contractul în limba engleză a fost semnat pe 12 septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, iar varianta în limba română a fost semnată două zile mai târziu la Craiova în prezenţa primului ministru român, Călin Popescu-Tăriceanu. Compania Ford a anunţat deja că ar putea fabrica la Craiova noul model Verve. Acesta a fost prezentat în premieră mondială la salonul auto de la Frankfurt ca înlocuitor al actualului Fiesta. Restricţii de circulaţie pe autostrada Bucureşti-Piteşti Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat că, în curând, vor începe lucrările la un pod de la kilometrul 28 al autostrăzii Bucureşti-Piteşti, operaţiuni asemănătoare cu cele de la kilometrul 36, unde traficul este restricţionat. Aflat la Piteşti, pe şantierul centurii de ocolire a oraşului, Orban s-a arătat nedumerit faţă de anumite omisiuni din contractul încheiat în anul 2006 pentru modernizare a autostrăzii Bucureşti-Piteşti, dar şi faţă de ritmul scăzut al lucrărilor de la kilometrul 36 până la venirea lui. El a afirmat că nu înţelege de ce în anul 2006, când a fost modernizată autostrada Bucureşti-Piteşti, lucrările de la kilometrul 36 nu au fost cuprinse în acel contract. „Şi aş vrea să vă mai dau o veste proastă: în curând vor începe alte lucrări pe această autostradă la un pod de la kilometrul 28, operaţiuni asemănătoare cu cele de la kilometrul 36, dar voi avea grijă personal ca lucrările să fie executate în grafic“, a mai spus ministrul Transporturilor.