Pe scurt
Numărul înmatriculărilor de maşini a crescut cu aproape 30%
Peste 209.000 de maşini noi au fost înmatriculate pe piaţa românească în primele opt luni ale anului, cu 29,2% mai multe decât în perioada similară din 2006, conform statisticilor publicate ieri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Conform statisticilor ACEA, în România au fost înmatriculate în primele opt luni ale anului 209.138 de maşini noi, în creştere cu 29,2% faţă de cele 161.889 înscrise în circulaţie în perioada similară din 2006. Acelaşi buletin statistic arată că, în august, pe piaţa românească au fost înmatriculate 33.533 autoturisme noi, în creştere cu 16,1% faţă de cele 28.874 înregistrate în august 2006. În primele opt luni, un procent de creştere superior României a fost înregistrat doar în statele baltice: Letonia (46,7%), Lituania (42,4%) şi Estonia (29,4%). În Bulgaria, piaţa maşinilor noi a urcat cu 21,3%, până la 26.405 maşini înmatriculate în primele opt luni. Cea mai importantă scădere a numărului de înmatriculări s-a înregistrat în Ungaria - 9,7%. Statisticile ACEA prezintă situaţia înmatriculărilor din 28 de state europene: 25 din UE, fără Cipru şi Malta, plus Islanda, Norvegia şi Elveţia (statele EFTA). În toate aceste ţări au fost înmatriculate 10,82 milioane de maşini în primele opt luni ale anului, în creştere cu 1% faţă de perioada similară din 2006. Germania a fost cea mai mare piaţă, 2,07 milioane de înmatriculări, urmată de Italia cu 1,73 milioane. La Dacia - cel mai mare producător autohton de automobile - numărul înmatriculărilor a ajuns la 114.487 maşini Logan în primele opt luni în statele incluse în statistică, cu 20,9% peste cele aproape 95.000 înregistrate în intervalul ianuarie - august din 2006. Ford obligă România să îşi refacă infrastructura „Semnarea contractului de privatizare între Ford şi Automobile Craiova ne obligă să accelerăm procesul de dezvoltare a infrastructurii în judeţul Dolj, pentru a facilita transportul autoturismelor care se vor produce în fabrică“, a declarat ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. „Prioritatea noastră este, în momentul de faţă, construirea drumului expres Piteşti-Craiova, pentru a lega oraşul de autostrada Bucureşti-Piteşti. Am aprobat traseul final al drumului, studiul de fezabilitate este în desfăşurare şi trebuie finalizat la începutul lui ianuarie 2008, după care urmează licitaţia pentru stabilirea constructorilor şi demararea lucrărilor“, a explicat Orban. Acesta a spus că pe lângă transportul rutier doreşte ca la Craiova să se utilizeze şi transportul feroviar şi cel naval, deoarece, „aceste două modalităţi de transport sunt ieftine şi nepoluante şi sunt cerute de Uniunea Europeană“. Ministrul a arătat că se vor fi accelerate lucrările de reamenajare ale portului Calafat şi de reabilitare a podului de la Bechet. De asemenea, trebuie accelerate lucrările la drumul 56 Craiova-Calafat, pentru a asigura conexiunea oraşului cu portul, a spus Orban.Un alt proiect pe care ministrul Orban doreşte să îl urgenteze este încheierea lucrărilor la centura Craiovei şi conectarea drumului spre Alexandria cu drumul spre Slatina. Acest traseu de patru kilometrii va asigura fluidizarea traficului şi îndepărtarea acestuia de centrul Craiovei.