Pe scurt
CFR va reduce preţul abonamentelor pentru navetişti
CFR pregăteşte pachete promoţionale de bilete pentru navetişti, care vor beneficia de o reducere de până la 45% din preţul abonamentului, în funcţie de perioada acestuia şi de ruta aleasă. Mai mult, la un anumit număr de bilete sau abonamente cumpărate, CFR va acorda câteva gratuit. Pentru companii şi pentru călătorii individuali, CFR vrea să ofere călătorii gratuite, dacă aceştia sunt cumpărători constanţi. Ofertele pentru călătorii fideli au fost gândite după un studiu sociologic şi de marketing şi trebuie aprobate şi de Guvern. Rompetrol vinde, de astăzi, motorină cu biodiesel Benzinăriile Rompetrol comercializează, începând de astăzi, un nou tip de motorină, cu 2% biodiesel. Compania a introdus încă din luna mai în staţiile de distribuţie operate în Franţa (proprii şi Dyneff) carburantul verde Super Etanol E85. Rompetrol are în proiect şi construirea unei instalaţii proprii de producere a biodieselului, la rafinăria Petromidia, pentru care sunt estimate investiţii de 18 milioane de dolari. Până la finalizarea acestui program, necesarul de biodiesel al Rompetrol Rafinare este de aproximativ 2.500 de tone lunar, în funcţie de nivelul livrărilor de motorină în România, fiind asigurat atât din import cât şi de pe piaţa internă. Un pas important pentru asigurarea calităţii motorinei a fost realizat anul trecut, prin pornirea instalaţiei Automate de Amestec în Linie a Motorinelor (Diesel In Line Blending), o investiţie Greenfield de aproape şapte milioane de dolari, care permite şi adăugarea de biodiesel într-un procent controlat. De asemenea, în acest an au fost modernizate rampa de încărcare-descărcare a materiei prime şi a produsului finit, precum şi rezervoarele aferente. Asigurările private aduc 100 de mii de locuri noi de muncă În cel mult o lună, în plină perioadă de concedii, societăţile de asigurări trebuie să găsească 100.000 de agenţi care să le atragă mulţi clienţi. Vânătoarea de candidaţi pentru agenţi care se vor ocupa de pensiile private deja a început. Ca să atragă mai mulţi clienţi, firmele de asigurări îşi plătesc agenţii de marketing cu peste 1.000 de euro lunar. De la 1 septembrie, toţi tinerii până în 35 de ani sunt obligaţi să contribuie la fondurile de pensii private. Pentru aceste joburi sunt vizaţi studenţii, dar şi persoanele trecute de prima tinereţe, care vor să câştige un ban în plus. Câştigurile pot fi mai mari sau mai mici faţă de salariul promis, în funcţie de numărul de contracte pe care le aduc societăţii de asigurări. Pentru a fi cât mai eficienţi, cei selectaţi vor participa la cursuri de pregătire organizate de administratorul fondului. Până acum, au fost autorizaţi peste 6.000 de agenţi de marketing. Pentru fiecare vânzare, agenţii vor primi comisioane care variază între 10 şi 25 de euro. Numărul de salariaţi care vor contribui la pensiile private este estimat la 3,5 milioane, inclusiv cei din grupa de vârstă 35-45 de ani.