Personalul CFR va învăța cum să comunice cu pasagerii
CFR Călători își propune ca în 2021 să repare şi să modernizeze în jur de 440 de vagoane, dar și să îi doteze pe controlori cu echipament special de eliberare a biletelor, a declarat Dan Costescu, directorul general al companiei. Şeful CFR Călători a dat asigurări şi că atitudinea personalului companiei faţă de călători se va schimba după ce aceştia vor urma, începând din acest an, cursuri de comunicare.
Deși într-o situație financiară dificilă, după ce a încheiat anul 2020 cu pierderi de peste 300 de milioane de lei, compania CFR Călători speră că va avea un buget de investiții suficient pentru a repara și moderniza 440 de vagoane.
„În acest an ne-am propus să reparăm şi să modernizăm undeva la 440 de vagoane. Obiectivul nostru este să creştem controlat şi în nici un caz să scădem sub 1.000 de vagoane. Din cele 440, 400 ar fi doar cele reparate, iar 40-50 să fie vagoane modernizate. Repet, suntem puternic dependenţi de bugetul pe care-l vom primi”, a afirmat Dan Costescu, directorul general al companiei CFR Călători, care a participat la un eveniment de promovare a rutei recent lansate Gara de Nord-Otopeni, prilej cu care au fost prezentate noile uniforme ce vor fi purtate de personalul companiei.
Preţurile uniformelor variază între 750 şi 800 de lei pentru varianta de vară (femei sau bărbaţi) şi 1.200-1.250 de lei pentru cea de iarnă, care include şi geacă.
„În primă fază sunt 4.000 de angajaţi (din totalul de circa 12.000 de angajați, n.r.) care beneficiază de aceste uniforme. Sunt şefii de tren şi conductorii, personalul comercial de la casă, personalul de informare, şefii de staţii şi tot ce ţine de funcţia de conducere de la comanda personalului”, a declarat Costescu, citat de Agerpres.
Şeful CFR Călători a dat asigurări că şi atitudinea personalului companiei faţă de călători este în schimbare.
„Atitudinea este şi ea în continuă schimbare. Deja au început cursurile de schimbare a acestei atitudini. Colegii vor face, în cadrul modulelor de instruire periodică - Şcoala personalului, aşa cum este ea cunoscută la Calea Ferată, vor face şi module de comunicare, module de tratare a situaţiilor de criză - acele situaţii când, de exemplu, din cauza unui pom căzut sau din cauza unei viituri, trenul se opreşte undeva între staţii şi atunci trebuie un anumit mod de a comunica cu pasagerii, de a-i informa. Toate aceste lucruri fac parte dintr-un program pe care noi îl avem deja. Se va desfăşura începând din acest an periodic, deci pe toată durata lui 2021 şi în anii care vor urma”, a menţionat Costescu.
Un alt anunț făcut de directorul companiei se referă la faptul că, cel mai târziu la jumătatea anului, controlorii din tren vor scăpa de pix şi hârtie şi vor fi dotaţi cu echipament special de eliberare a biletelor.
(Cristina Zamfirescu)