Platformă pentru debirocratizarea administraţiei publice

Un articol de: Oana Nistor - 26 Feb 2016

Guvernul a lansat ieri platforma online maisimplu.gov.ro, care are drept scop debirocratizarea administraţiei publice prin eliminarea, la propunerea cetăţenilor, a unor documente sau tipuri de dosare. Premierul Dacian Cioloş a spus că au fost identificate „cazuri absurde”. „De exemplu, mamele care tocmai au născut trebuie să depună trei dosare cu, de multe ori, cam aceleaşi tipuri de documente: unul pentru indemnizaţia de creştere a copilului, altul pentru alocaţia de stat şi un altul pentru stimulentul de reinserţie. E un caz unde putem simplifica lucrurile cu depunerea unui singur dosar, în aşa fel încât administraţia să poată să trateze toate cele trei tipuri de indemnizaţii”, a explicat Cioloş. Prim-ministrul a enunţat, totodată, şi principiile pe care se va baza simplificarea birocratică. „În primul rând, ca o instituţie să ceară o singură dată o informaţie de la un cetăţean, după care în baza de date să o poată valorifica de câte ori e nevoie, să punem la punct acest transfer electronic al datelor între instituţii şi să nu plimbăm cetăţeanul de la un ghişeu la altul, să înlocuim documentele legalizate acolo unde este posibil cu declaraţiile pe proprie răspundere ca să evităm şi costuri suplimentare şi birocraţie suplimentară şi să înlăturăm chiar documentele şi procedurile care nu se mai justifică şi care pot fi înlocuite de proceduri digitale”, a afirmat Dacian Cioloş.