Poliţia Română susţine că radarele folosite corespund normelor
▲ Judecătoria Urziceni a anulat, în urmă cu două săptămâni, un proces verbal de contravenţie, prin care un bucureştean fusese amendat cu 750 de lei pentru depăşirea vitezei legale ▲ Magistratul care a judecat acest caz şi-a motivat decizia, prin faptul că radarul de tip PHYTON II a fost omologat de Biroul de Metrologie Legală numai în modul de staţionare, astfel că, atunci când este folosit în mişcare, datele oferite nu sunt relevante ▲ IGPR a declarat recurs acestei decizii şi susţine că radarul folosit poate măsura viteza de deplasare a autovehiculelor atât în regim staţionar (de pe loc), cât şi în regim de patrulare (din mişcare) ▲
Radarele de măsurare a vitezei autovehiculelor aflate în dotarea Poliţiei Rutiere, de tip Autovision Compact Python II, pot măsura viteza de deplasare a autovehiculelor, atât în regim staţionar, cât şi în regim de patrulare, conform aprobării de model primită de la Biroul Român de Metrologie Legală, precizează un comunicat de presă transmis de Inspectoratul General al Poliţiei Române. „Echipamentele au primit aprobarea de model în anul 2001, de la Biroul Român de Metrologie Legală (BRML). Aceste radare pot măsura viteza de deplasare a autovehiculelor atât în regim staţionar (de pe loc) cât şi în regim de patrulare (din mişcare), prin intermediul antenei de emisie recepţie şi a unui modul de prelucrare a semnalului şi afişare a rezultatului, în ambele sensuri de mers, impunându-se doar programarea aparatului prin selectarea sensului pe care urmează a se efectua măsurarea“, se menţionează în comunicatul IGPR. Atât viteza autovehiculului pe care este montat echipamentul radar, cât şi cea a autovehiculului ţintă sunt prelucrate automat, arată sursa citată, adăugând că echipamentele sunt verificate anual de către BRML.
Sentinţa Judecătoriei Urziceni ar putea „desfiinţa“ sistemul radar utilizat până acum
Judecătoria Urziceni a anulat, în urmă cu două săptămâni, un proces verbal de contravenţie, prin care un bucureştean fusese amendat cu 750 de lei pentru depăşirea vitezei legale. Un echipaj al Poliţiei Rutiere, aflat şi el în miscare, stabilise, cu ajutorul unui radar mobil, că bucureşteanul ar fi circulat cu 120 de km la oră, pe un segment de drum unde viteza maximă era de 50 km pe oră.
„Din planşele foto depuse la dosar, rezultă că autoturismul poliţiei, pe care se afla amplasat radarul, era în mişcare. Aparatul radar de tip PHYTON II a fost însă omologat de Biroul de Metrologie Legală numai în modul de staţionare“, şi-a motivat decizia judecătorul care a analizat acest caz. Poliţia a contestat însă sentinţa care ar putea „desfiinţa“ sistemul radar utilizat până acum. În comunicatul remis presei, se precizează că IPJ Ialomiţa a declarat recurs, în baza documentelor privind verificarea metrologică a echipamentului, împotriva sentinţei Judecătoriei Urziceni.