Premii acordate la Concursul naţional „Biserica locaş de închinare“
În perioada martie-iunie, s-a desfăşurat Concursul naţional „Biserica locaş de închinare“, ediţia a V-a. Organizatorii concursului au fost Episcopia Sălajului şi Inspectoratul Şcolar Judeţean Sălaj, având ca parteneri Mănăstirea „Adormirea Maicii Domnului“ - Strâmba, judeţul Sălaj, Centrul de Cultură şi Artă al Judeţului Sălaj, Direcţia Judeţeană pentru Cultură şi Patrimoniu Naţional Sălaj, Şcoala Gimnazială „Simion Bărnuţiu“ Zalău, Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă (CSEI) Şimleu Silvaniei, Structura „Speranţa“ - Zalău.
În concurs s-au înscris un număr de 1604 elevi, din ciclul primar, gimnazial şi liceal, care au fost îndrumaţi de 412 cadre didactice din municipiul Bucureşti şi alte 38 de judeţe din ţară: Alba, Arad, Argeş, Bacău, Bihor, Bistriţa-Nasăud, Botoşani, Braşov, Brăila, Buzău, Caraş-Severin, Cluj, Constanţa, Dâmboviţa, Dolj, Giurgiu, Galaţi, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Maramureş, Mureş, Neamţ, Olt, Prahova, Satu-Mare, Sălaj, Sibiu, Suceava, Teleorman, Timiş, Tulcea, Vaslui, Vâlcea, Vrancea.
Cele 896 lucrări înscrise la secţiunea pictură-desen, 307 lucrări de la secţiunea colaj şi 401 lucrări înscrise la secţiunea fotografie au fost jurizate de comisia centrală de organizare şi evaluare a concursului.
Diplomele elevilor câştigători din cele 38 de judeţe, împreună cu adeverinţele cadrelor didactice au fost transmise către şcolile participante, în perioada mai-iunie 2014.
Lucrările premiate la Concursul naţional „Biserica locaş de închinare“ au fost expuse la Catedrala Episcopală „Înălţarea Domnului“ din Zalău, iar Preasfinţitul Petroniu, Episcopul Sălajului, preşedintele de onoare al comisiei de organizare a concursului, a înmânat elevilor câştigători din Sălaj, diplome şi premii.
Acest concurs a avut ca scop manifestarea dragostei faţă de Dumnezeu şi Biserică, prin cultivarea sensibilităţii artistice, precum şi familiarizarea cu spaţiul liturgic, după cum au arătat organizatorii. De asemenea, obiectivele acestei activităţi au fost: stimularea interesului elevului pentru înţelegerea şi păstrarea legăturii omului cu Dumnezeu; dezvoltarea capacităţii de exprimare plastică individuală prin compoziţii plastice expresive şi creative; dezvoltarea dragostei pentru frumosul din viaţa socială şi tradiţii.