„Produs de Cluj”, la Săptămâna Verde de la Berlin
Asociaţia „Produs de Cluj”, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, a participat la Expoziţia Internaţională Săptămâna Verde de la Berlin. Expozanţii clujeni au prezentat la târg miere de albine şi produse apicole, lavandă şi articole fabricate din lavandă, costume populare din zona Transilvaniei şi obiecte sculptate din lemn.
La fel ca la ediţiile anterioare, asociaţia a reprezentat cu mult succes comunitatea locală și produsele realizate de către întreprinzătorii clujeni, asociația reconfirmând astfel rolul de promotor al iniţiativelor private care au la bază cultura şi valorile tradiţionale, conform unui comunicat al CJ Cluj.
Astfel, România a fost reprezentată la Berlin de 12 producători, cinci dintre aceştia fiind clujeni, care au ajuns la manifestare cu sprijinul Consiliului Judeţean Cluj, prin Asociaţia Produs de Cluj. Expozanţii clujeni au prezentat la târg miere de albine şi produse apicole, lavandă şi articole fabricate din lavandă, costume populare din zona Transilvaniei şi obiecte sculptate din lemn. Standurile clujenilor s-au bucurat de aprecierea vizitatorilor, fie ei simpli cumpărători sau oficialităţi. Prezent la târg de mai multe ori, Emil Hurezeanu, ambasadorul României la Berlin, a declarat că existenţa, scopul şi modul de organizare ale Asociaţiei Produs de Cluj reprezintă un exemplu pentru felul în care autorităţile locale pot sprijini inițiativa privată, mai ales în domeniul de activitate al acestei entităţi. Ambasadorul Emil Hurezeanu a dat asigurări că, în măsura în care statutul şi atribuţiile îi permit, va contribui la stabilirea de contacte şi contracte pentru dezvoltarea activităţii asociaţiei, conform comunicatului CJ Cluj.
La ediţia din acest an a târgului de la Berlin, cel mai important eveniment din lume din domeniul agriculturii şi industriei alimentare, au participat 1650 de expozanţi din 66 de ţări, care au expus cele mai bune produse alimentare din punct de vedere calitativ şi care sunt considerate a fi reprezentative pentru comunităţile din care provin. Târgul a fost vizitat, potrivit organizatorilor, de aproximativ 400.000 de persoane, ceea ce confirmă rolul de târg de frunte de agro-bussines la nivel internaţional.
„Consider că prin prezenţa la această importantă manifestare, Consiliul Judeţean Cluj a demonstrat că sprijină, cu toată convingerea și în mod concret, micii întreprinzători locali, păstrători şi promotori ai tradiției în domeniul produselor alimentare şi al meşteşugurilor. Faptul că cinci din cei 12 întreprinzători români prezenţi la târg au fost clujeni spune multe despre economia judeţului dar şi despre modalitatea în care micile afaceri de familie pot fi ajutate și promovate, aceștia fiind adevăraţii ambasadori ai produselor româneşti cu adevărat autentice”, a precizat preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Alin Tişe.
De asemenea, în cadrul manifestării a avut loc şi Forumul Global pentru Alimentație și Agricultură, la care au participat 83 de miniştri de profil. Discuţiile din cadrul acestuia s-au axat pe calitatea şi siguranţa produselor alimentare, precum şi pe problematica aprovizionării cu alimente a populaţiei mondiale aflate în continuă creştere, se mai arată în comunicatul CJ Cluj.