Produsele din supermarketuri, 50% româneşti
Cel puţin jumătate din produsele scoase la vânzare în supermarketuri trebuie să fie româneşti, potrivit unei legi adoptate în Parlament şi trimisă spre promulgare. Documentul se referă la următoarele categorii de produse: carne, ouă, fructe, miere de albine, produse lactate şi de panificaţie. Totuşi, excepţie fac comercianţii cu o cifră de afaceri de până la 2 milioane de euro, echivalentă în lei. Legea mai prevede că retailerii nu au voie să impună un preţ minim pe piaţă, amenzile în acest caz ajungând până la 150.000 de lei. Etichetele produselor din carne proaspătă trebuie să specifice ţara de provenienţă a cărnii, iar pe produsele procesate din carne trebuie trecut procentul de carne din România conţinut de acestea. Adoptarea modificărilor la Legea 321/2009 privind comercializarea produselor a fost caracterizată de Federaţia Naţională Pro Agro ca fiind „un vot de încredere acordat producătorilor agricoli din România şi produselor agroalimentare româneşti”. În schimb, Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) apreciază legea drept „o lovitură dată consumatorului, dar şi fermierilor locali competitivi, care riscă să fie excluşi pe criterii politice din comerţul modern”.