Profesor de religie din judeţul Iaşi, participant la sesiunile de formare organizate de Comisia Europeană în Bruxelles
Doi profesori din judeţul Iaşi au luat parte la sesiuni de formare organizate de Comisia Europeană în Bruxelles. Astfel, ca urmare a participării Şcolii Gimnaziale Muncelu de Sus, com. Mogoşeşti Siret, şi a Şcolii Gimnaziale Cozmeşti, com. Stolniceni Prăjescu, la Campania naţională „Europa - Casa Noastră“, coordonatorii proiectului - profesorul de religie Adrian-Mihăiţă Topolniceanu şi profesorul de limba şi literatura română Ana-Luiza Boboc - au participat la programul de formare organizat de Comisia Europeană în Bruxelles.
Proiectele cu care au participat Şcoala Gimnazială Muncelu de Sus şi Şcoala Gimnazială Cozmeşti au fost clasate pe a zecea, respectiv a treisprezecea poziţie, dintre cele 50 de proiecte premiate, acumulând 23,75, respectiv 23 de puncte din 30 posibile. În cursa campaniei, la nivel naţional, s-au înscris peste 5.000 de profesori şi 400 de şcoli.
Programul de formare organizat de Comisia Europeană din Bruxelles, în perioada 10-12 septembrie 2014, s-a desfăşurat în jurul unor teme de interes precum: ocuparea forţei de muncă în rândul tinerilor la nivelul UE, politicile europene regionale privind educaţia, evaluarea competenţelor cheie la nivel european, prevenirea abandonului şcolar, îmbunătăţirea egalităţii profesiilor didactice, strategia europeană privind educaţia şi formarea pentru România anului 2020, fondurile structurale şi de coeziune privind politica regională UE şi nu în ultimul rând Erasmus plus, noul program al Uniunii Europene pentru educaţie, formare, tineret şi sport pentru perioada 2014-2020.
Discursul Comisiei Europene reiterează tendinţele mari ale educaţiei europene, accentuând importanţa principiilor care reglementează educaţia, principii europene la care România a aderat. Prin documentele propuse la nivel macro, Comisia Europeană pentru educaţie a realizat un „profil de formare european“ care propune cu titlu de recomandare noile competenţe de bază necesare tuturor persoanelor pentru a face faţă cerinţelor societăţii şi economiei bazate pe cunoaştere şi pentru a facilita accesul post-şcolar la învăţarea pe toată durata vieţii.