Programul european „Rabla“, criticat de Greenpeace
Organizaţia de mediu Greenpeace susţine că programele prin care consumatorii europeni sunt încurajaţi să îşi caseze vechile automobile nu rezolvă problemele fundamentale ale sectorului auto şi irosesc banii contribuabililor. „Schemele nu vor creşte competitivitatea în sectorul auto, nici nu vor aduce beneficii climei, mediului sau siguranţei rutiere. Ele sunt gândite pentru a încuraja consumatorii să cumpere maşini acum, mai degrabă decât mai târziu. Tot ce pot face e să amelioreze criza vânzărilor astăzi, declanşând o criză şi mai mare în anii următori“, susţine Greenpeace într-o scrisoare către comisarul european pentru Industrie, Guenter Verheugen. Un număr tot mai mare de ţări oferă stimulente pentru a încuraja şoferii să îşi înlocuiască vechiul automobil cu vehicule ce au un consum mai eficient de combustibil. Luna trecută, această schemă a crescut cu 40% vânzările de automobile în Germania, după ce în februarie au crescut cu 21,5%. Din acest motiv, piaţa germană a fost singura care a înregistrat o creştere în februarie.