Proiect social-educațional în Eparhia Devei şi Hunedoarei
Episcopia Devei şi Hunedoarei, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, desfăşoară, până în decembrie 2015, proiectul „DAR - Dăruiește, Ajută, Respectă”, prin care 800 de copii, aflaţi în risc de abandon şcolar, sunt stimulaţi să nu părăsească şcoala, iar 200 de tineri să revină în sistemul educaţional.
Din cei 800 de copii, Episcopia Devei şi Hunedoarei are un grup-ţintă de 600 de copii, iar Inspectoratul Școlar Județean Hunedoara, 200 de copii. Cei 600 de copii au fost împărţiţi în mai multe grupe, în cadrul cărora se desfăşoară activităţi specifice. „Din cei 600 de copii ai Episcopiei Devei şi Hunedoarei, 300 sunt încadraţi în activităţi sportive şi nonformale, 120 de copii sunt încadraţi într-o activitate ce se numeşte «Împreună», care presupune ca aceşti copii să fie duşi într-o tabără pe care Episcopia Devei şi Hunedoarei o are, iar acolo să desfăşoare activităţi de comunicare, ecologie, consiliere a carierei, civism, pictură şi arte plastice şi altele de acest gen, 80 de copii care sunt împărţiţi la centre «Şcoală după şcoală», iar 100 de copii desfăşoară o activitate ce se numeşte «Descoperă», mai precis, vor face educaţie nonformală în laboratoare şcolare, adică ştiinţe precum fizica, chimia, biologia”, a precizat pr. Marius Ghidarcea, managerul proiectului „DAR - Dăruiește, Ajută, Respectă”.
Activităţile au debutat miercuri, 26 august, pentru grupul-ţintă de 300 de copii, din cadrul secţiunii A5, „Șansa la demnitate”, a proiectului „DAR - Dăruiește, Ajută, Respectă”, în sala de sport a Liceului „Traian” din municipiul Deva, cu o rugăciune rostită de participanţii primei sesiuni de activităţi, la care a participat şi părintele Marius Ghidarcea, managerul proiectului. „În cadrul activităţii A5, «Șansa la demnitate», grupul-țintă este format din 300 de copii, dintre care 15 copii provin din rândul minorității rome și 60 de copii suferă de dizabilități fizice sau psihice. În cadrul acestei secțiuni a proiectului vor fi derulate activități inovative de educație nonformală, precum remodelarea comportamentală, acolo unde este cazul, exerciții atent alese din ramuri sportive ca gimnastica sau atletismul, construirea treptată a motricității, creșterea coordonării mișcărilor și concentrării în asimilarea cunoștințelor, în cazul copiilor cu dizabilități, secțiunea având ca finalitate o tabără tematică. Toţi copiii care fac parte din grupul-ţintă sunt stimulaţi sub diferite forme, astfel că, pe lângă activităţile la care participă, unii dintre ei primesc o masă în timpul activităţilor, alţii vor fi selectaţi pentru a merge în tabere tematice în România sau în alte ţări membre UE, dar cu toţii vor primi subvenţii lunare sub formă de bani, rechizite şi tablete”, a spus pr. Marius Ghidarcea.