Recensământ „semi-online“ pentru bucureşteni

Data: 29 Octombrie 2011

Institutul Naţional de Statistică (INS) anunţă că bucureştenii care nu au putut fi găsiţi la domiciliu de către recenzori au posibilitatea, începând de ieri, să completeze singuri formularele pentru recensământul populaţiei şi al locuinţelor, iar apoi să le transmită - prin e-mail, fax, poştă sau personal - primăriilor de sector.

"Persoanele din Bucureşti care consideră că vor fi mai greu de găsit acasă pentru recensământ, pot să furnizeze informaţiile statistice prin procedura de autoînregistrare, care este funcţională începând cu dimineaţa zilei de vineri (n.r. - ieri), cu câteva ore mai devreme decât se anunţase iniţial", a declarat ieri şeful Direcţiei Demografie şi Recensământul Populaţiei, Ştefan Trică.

Procedura de autoînregistrare la recensământ impune mai întâi ca persoana respectivă să-şi anunţe (telefonic, prin mail sau fax) această intenţie la primăria sectorului de domiciliu. Apoi, descarcă de pe site-ul INS (www.recensamantromania.ro) secţiunea "instrumentar", formularele de recensământ pe care le completează, le semnează şi le trimite primăriei de sector prin poştă, mail sau fax.

Trică a adăugat că metoda "semi-online" nu a fost prevăzută iniţial de către INS, dată fiind experienţa italiană, care a avut un recensământ 100% online şi care "a dat greş".

Recensământul populaţiei şi locuinţelor se desfăşoară la nivel naţional în perioada 20-31 octombrie.