Rezultate de excepţie, obţinute de Seminarul Teologic din Iaşi la olimpiadele naţionale
La etapele naţionale ale olimpiadelor din acest an pentru seminariile teologice ortodoxe şi şcolile vocaţionale, elevii Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Vasile cel Mare“ din Iaşi au obţinut nu mai puţin de 7 premii, printre care şi locul I la disciplina Dogmatică ortodoxă, câştigat pentru a cincea oară consecutiv de seminarul ieşean. Încă o dată, instituţia de învăţământ aflată de cincisprezece ani sub îndrumarea părintelui director Dragoş Bahrim a dovedit că este una dintre cele mai bune şcoli vocaţionale din ţara noastră.
Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sf. Vasile cel Mare“ din Iaşi s-a impus în ultimii ani prin numărul mare de premii luate la diversele concursuri şi olimpiade naţionale, la diferitele discipline de învăţământ. Anul acesta, continuând tradiţia, instituţia de învăţământ ieşeană a obţinut nu mai puţin de 7 premii la etapele naţionale ale olimpiadelor pentru seminariile, liceele teologice ortodoxe şi şcolile vocaţionale.
Astfel, la Olimpiada Naţională de Religie pentru seminarii şi licee teologice ortodoxe, ce a avut loc în perioada 23-26 aprilie 2014 la Alba Iulia, elevul Claudiu-George Dulgheru din clasa a XII-a A a obţinut premiul I la disciplina Dogmatică ortodoxă, elevul David Teleagă din clasa a XI-a B a obţinut premiul special pentru diciplina Istoria Bisericii Ortodoxe Române, iar eleva Ştefania-Geanina Chisăliţă din clasa a X-a C a primit premiul special pentru diciplina Studiul Noului Testament.
La Olimpiada Naţională de Arte Vizuale, Arhitectură şi Istoria Artei de la Slatina, eleva Alexandru Băiceanu din clasa a XI-a C a obţinut premiul al II-lea pentru pictură icoană, iar Alexandru Zaharia din clasa a XII-a B, tot premiul II pentru pictură icoană.
De asemenea, la Olimpiada Naţională de Limbi Clasice, organizată la Piteşti, în perioada 5-8 aprilie, doi elevi seminarişti ieşeni au obţinut două premii foarte importante: Ştefan-Ilie Graur din clasa a IX-a B a obţinut premiul al II-lea, iar Ioan Simiraş din clasa a X-a A, premiul al III-lea.
Locul I la Dogmatică, obţinut de un seminarist fost elev la liceul de informatică
„Olimpiadele de anul acesta ne-au adus din nou multe bucurii, pentru că elevii noştri, după luni de muncă asiduă, au reuşit să obţină iarăşi premii foarte importante pentru seminar. Cel mai important premiu este premiul I la Dogmatică, obţinut de Seminarul ieşean pentru a cincea oară consecutiv, de data aceasta de către Claudiu Dulgheru, un copil ce a renunţat la liceul de informatică în clasa a X-a pentru a se alătura seminariştilor, demonstrând că acolo unde este credinţă, pasiune şi dăruire, cu adevărat toate sunt cu putinţă. Felicitări profesorilor îndrumători pr. prof. Cristian Barnea, prof. Ioan Dura, pr. prof. Paul Rusu, pr. prof. Constantin Simiraş, prof. Ioana Măriuţei şi prof. Petrişor Sofragiu, care i-au susţinut şi încurajat permanent pe tinerii performeri ieşeni“, a declarat pr. Dragoş Bahrim, directorul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. Vasile cel Mare“ din Iaşi.
Părintele director a acceptat să ne spună câteva cuvinte şi despre ce se află în spatele obţinerii acestor premii olimpice: „Pentru a obţine premiu la o olimpiadă şcolară, nu înseamnă să te pregăteşti o săptămână sau două sau să înveţi lecţiile care ţi se predau la şcoală, ci presupune foarte multă muncă suplimentară. Cred că una din presupoziţiile importante care stau la baza performanţei şcolare este ca acel copil să aibă vocaţie pentru studiu, pentru cercetare şi pentru autodepăşire. Dacă nu ai o pasiune pentru studiu care să te macine zi şi noapte, nu poţi ajunge la performanţă. Mai mult decât atât, pentru susţinerea performanţei şcolare, este nevoie de susţinerea întregului colectiv şcolar. Toţi profesorii din şcoală trebuie să formeze o echipă, cu atât mai mult când sunt situaţii de performanţă, şi să-i susţină pe cei care aspiră la aceasta. Performanţele nu sunt doar ale elevilor, nu sunt doar ale unui singur profesor, ci sunt ale întregii şcoli. Între profesorul îndrumător şi elev trebuie să fie o colaborare foarte strânsă, o colaborare care trebuie să devină comuniune. O relaţie ideală între profesor şi elev ar fi precum aceea dintre duhovnic şi ucenic, dintre maestru şi discipol. Indiscutabil, şi calităţile profesorului contează foarte mult. Un profesor trebuie să ştie prin experienţa lui şi prin studiu îndelungat cum să-i îndrume pe acei copii, ce bibliografie să le sugereze şi totodată să aibă duhul discernerii lucrurilor celor mai importante pentru studiu pentru că nu orice carte citită pe un domeniu este importantă pentru performanţă. Trebuie să fie la curent cu ultimele noutăţi în domeniu. Pentru o olimpiadă, nu e timp de pierdut cu lucrurile bune, ci trebuie studiate doar cărţile foarte bune, cele excepţionale“.